۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲
کاهش تقاضا برای دلار در بازارهای مالی
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

کاهش تقاضا برای دلار در بازارهای مالی

روز گذشته جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا، اعلام کرد که هر چند انتظارت تورمی همچنان بالاست و ممکن است تورم به قله خود نرسیده باشد، اما افزایش نرخ بهره با سرعت تعدیل شده ای پیش خواهد رفت.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:


۱️- روز گذشته جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا، اعلام کرد که هر چند انتظارت تورمی همچنان بالاست و ممکن است تورم به قله خود نرسیده باشد، اما افزایش نرخ بهره با سرعت تعدیل شده ای پیش خواهد رفت. در حال حاضر کاهش انتظارت نرخ بهره ای موجب شده است که تقاضا برای دلار در بازار های مالی کاهش یابد و تقاضا برای بازار های سهام و کالا نظیر طلا افزایش یابد. از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز سطح مقاومتی مهم ۳۴۳۰۰ واحدی را شکسته و در میان مدت احتمال صعود شاخص افزایش یافته است. از نظر فاندامنتالی، امروز شاخص تورمی مخارج مصرف شخصی در آمریکا منتشر می شود، که می تواند بر روند تقاضا برای دلار و همچنین بازارهای سهام و طلا تاثیرگذار باشد. در صورتی که این شاخص با کاهش همراه باشد، می تواند موجب کاهش تقاضا برای دلار و افزایش تقاضا در بازار های سهام و کالا شود. فردا جمعه نیز شاخص های مهم اشتغال NFP و نرخ بیکاری آمریکا اعلام می شود، که با توجه به پیش بینی ها و همچنین شاخص مقدماتی ADP که روز گذشته اعلام شد، احتمال کاهش NFP نسبت به ماه قبل وجود دارد، که این موضوع نیز می تواند موجب کاهش تقاضا برای دلار شود. ضمن اینکه روز گذشته شاخص GDP یعنی تولید ناخالص داخلی آمریکا اعلام شد، که بهبود نسبی را نسبت به ماه قبل از آن با افزایش ۲.۹ درصدی نشان می داد.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت در شرایط ایجاد الگوی برگشتی سر و شانه کف در حرکت است، و عبور معتبر از محدوده فعلی در قیمت ۸۷ دلار برای هر بشکه می تواند احتمال صعود میان مدت را تقویت کند. روز گذشته شاخص هفتگی تغییرات موجودی ذخایر نفت خام آمریکا اعلام شد که کاهش بیش از ۱۲.۵ میلیون بشکه ای این ذخایر را نشان می داد، که این موضوع می تواند از روند صعودی میان مدت قیمت نفت حمایت کند. در کوتاه مدت قیمت در شرایط اصلاح و برگشت نسبت به خط گردن الگو و مقاومت ۸۷ دلاری در حرکت است.

۳- در بازار طلا، با توجه به کاهش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا و در نتیجه کاهش تقاضا برای دلار، قیمت در ادامه روند صعودی به محدوده با اهمیت ۱۷۸۶ دلاری رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده خواهد بود. ضمن اینکه امروز شاخص تورمی مخارج مصرف شخصی در آمریکا منتشر می شود، که می تواند بر روند تقاضا برای دلار و در نتیجه بازار طلا تاثیرگذار باشد. در صورتی که این شاخص با کاهش همراه باشد می تواند موجب کاهش تقاضا برای دلار و افزایش تقاضا در بازار های فلزات گرانبها شود. فردا جمعه نیز شاخص های مهم اشتغال NFP و نرخ بیکاری آمریکا اعلام می شود، که با توجه به پیش بینی ها و همچنین شاخص مقدماتی ADP که روز گذشته اعلام شد، احتمال کاهش NFP نسبت به ماه قبل وجود دارد، که این موضوع نیز می تواند موجب کاهش تقاضا برای دلار شود.

۴️- در برابری یورو به دلار، با کاهش تقاضا برای دلار، قیمت سطح مقاومتی ماژور ۱.۰۳۴۰ را شکسته و احتمال صعود میان مدت قیمت تقویت شده است. از نظر تکنیکالی، سطح مقاومتی ماژور دیگری در محدوده ۱.۰۴۸۲ در برابر صعود قیمت قرار دارد، و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. روز گذشته با توجه به صحبت های جروم پاول درباره سیاست های پولی و نرخ بهره ای فدرال رزرو، تقاضا برای دلار در بازار های مالی کاهش داشت. ضمن اینکه امروز شاخص تورمی مخارج مصرف شخصی در آمریکا منتشر می شود، که می تواند بر روند تقاضا برای دلار تاثیرگذار باشد. در صورتی که این شاخص با کاهش همراه باشد می تواند موجب کاهش تقاضا برای دلار گردد. فردا جمعه نیز شاخص های مهم اشتغال NFP و نرخ بیکاری آمریکا اعلام می شود، که با توجه به پیش بینی ها و همچنین شاخص مقدماتی ADP که روز گذشته اعلام شد، احتمال کاهش NFP نسبت به ماه قبل وجود دارد، که این موضوع نیز می تواند موجب کاهش تقاضا برای دلار شود. امروز شاخص ماهانه مدیران خرید بخش تولید در اروپا اعلام شد، که کاهش را نشان می داد و موجب کاهش کوتاه مدت قیمت شد. بامداد فردا ساعت ۶:۱۰ بوقت ایران، کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا سخنرانی خواهد کرد، که اشاره به سیاست های پولی و نرخ بهره ای می تواند بر قیمت جفت ارزهای یورو تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۱۹۱٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha