۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
تخلیه ۱۵.۶ میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر کشور

تخلیه ۱۵.۶ میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر کشور

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد در هشت ماهه نخست امسال حدود ۱۵.۶ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تا پایان آبان ۱۴۰۱ معادل ۱۵ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۱۸۹ تن بود و در این بین شکر رشد ۲۷ درصدی و برنج رشد ۴ درصدی داشته است.

نبا به اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه گندم در هشت ماهه امسال معادل ۳ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۳۶۲ تن بود که نسبت به تخلیه ۳ میلیون ۸۷۰ هزار و ۶۲۱ تنی در مدت مشابه پارسال، وضعیت مشابهی داشته است.

میزان تخلیه جو تا ابتدای آذر امسال نیز معادل ۱ میلیون ۴۷۱ هزار و ۲۳۱ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۷۶ تن بوده است.

میزان تخلیه ذرت تا پایان آبان امسال معادل ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۳۲ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته ۵ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۹۵۷ بوده که حاکی از رشد ۱ درصدی است.

میزان تخلیه سویا در هشت ماهه امسال معادل ۲ میلیون ۴۰۷ هزار و ۶۹ تن و تخلیه سویا در مدت مشابه سال گذشته معادل ۳ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۳۷۴ تن بوده است.

میزان تخلیه برنج نیز تا ابتدای آذر امسال معادل ۱۷۰ هزار و ۶۱۰ تن بود و تخلیه برنج در مدت مشابه سال گذشته برابر ۱۶۴ هزار و ۵۰۳ تن بوده است که رشد ۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

میزان تخلیه شکر در بنادر کشور تا پایان آبان امسال به ۱ میلیون و ۸۵ هزار و ۶۵۳ تن رسیده و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۸۵۳ هزار و ۴۴۶ تن شکر تخلیه شده بود که حاکی از رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت سال گذشته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۸۶۳ هزار و ۷۳۲ تن بوده و در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۱ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۷۴ تن روغن تخلیه شده بود.

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی در هشت ماهه امسال شامل ۵۸۱ هزار و ۵۵۵ دستگاه کامیون و ۱۶ هزار و ۹۵۸ واگن بوده که از تعداد کامیون‌های اختصاص یافته ۷۹ هزار و ۷۶۶ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

کد خبر: ۱۹۱٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha