۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج به بهره برداری رسید
با حضور رئیس جمهور؛

پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج به بهره برداری رسید

سنندج – طی مراسمی و با حضور رئیس جمهور و شماری از اعضای هیات دولت، طرح آبرسانی به به شهر سنندج به بهره برداری رسید و مشکل آب شرب مرکز استان بعد از سه سال انتظار رفع شد.

به گزارش خبرنگار بازار، صبح امروز و با حضور رئیس جمهور پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و بعد از وعده های مختلف در خصوص زمان بهره برداری آن، بالاخره امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بر اساس اعلام استاندار کردستان طول کلی مسیر پروژه آبرسانی به شهر سنندج حدود ۶۰ کیلومتر و ارتفاع پمپاژ اولیه ۴۸۰ متر است که در این میان ۲۸ کیلومتر از این مسیر با لوله‌های فولادی به قطرهای ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰ میلی‌متر منشعب شده است.

با بهره برداری از این پروژه سالانه امکان انتقال ۵۷ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه آب شهر سنندج برای جمعیتی معادل ۷۰۰ هزار نفر، در افق سال ۱۴۲۵ ایجاد شده است تا مردم از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره‌مند شوند.

زارعی کوشا افزود: تا آذرماه سال گذشته احداث این پروژه انتقال آب تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که خوشبختانه به دلیل نگاه ویژه دولت سیزدهم و با تامین اعتبار مورد نیاز، این طرح امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیسی در سفری یک روزه صبح امروز وارد سنندج شد و بعد از حضور در مراسم بهره برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج، در جمع نخبگان و اقشار مختلف مردم نیز سخنرانی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۹۱٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha