۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
برپایی نمایشگاه صنایع دستی در اهواز| صنایع اهواز فرصتی برای اعتلای صنایع دستی هستند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در اهواز| صنایع اهواز فرصتی برای اعتلای صنایع دستی هستند

اهواز- قریب، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز گفت: نمایشگاه صنایع دستی و فرهنگ اقوام با هدف حمایت از صنعتگران محلی برگزار شد.

تبار قریب در گفتگو با خبرنگار بازار در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: این نمایشگاه توسط شرکت فولاد خوزستان و با مشارکت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز در دو بخش غرفه‌های صنایع دستی و غرفه‌های اقوام برگزار شد.

وی افزود: در بخش صنایع دستی شاهد مشارکت ۳۹ صنعتگر در قالب ۳۲ غرفه در ۱۷ رشته‌ صنایع دستی هستیم‌. در بخش اقوام نیز در محل نمایشگاه و به منظور ارائه‌ آداب و رسوم، پوشش، گویش و موسیقی اقوام حضور دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز ادامه داد: از نظر تعدد محصولات تولیدی صنایع دستی از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و این امر می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای صنعتگران باشد.

قریب توضیح داد: مهمترین ملزومات این صنعت، ایجاد فرصت بازار و عرضه‌ این محصولات است که با توجه به حضور شرکت‌ها و صنایع بزرگ در خوزستان می‌تواند فرصت بازار برای صنعتگران شهرستان اهواز باشد.

وی گفت: خوشبختانه با اقداماتی که شرکت فولاد خوزستان انجام داده و تلاش‌های اداره‌ میراث فرهنگی اهواز برای اولین بار شاهد این هستیم که شرکت فولاد به شکل منسجم نسبت به برگزاری جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز عنوان کرد: امیدوارم این همکاری که نتایج خیلی خوبی داشت تداوم داشته باشد و سایر شرکت‌ها و صنایع بزرگ و کوچک شهرستان اهواز شاهد حضور آنها در عرصه‌ صنایع دستی و گردشگری باشیم که این امر بسیار راه‌گشا و مثمرثمر خواهد بود.

لازم به ذکر است، نمایشگاه صنایع دستی با ۳۰ غرفه توسط شرکت فولاد خوزستان با همکاری میراث فرهنگی اهواز برای چهار روز دایر شد.

در این نمایشگاه محصولاتی همچون البسه محلی، صنایع دستی سنتی و بومی، سوزندوزی، چرم دست دوز، سفال، صنایع چوب، زیورآلات، کاشی سنتی، حصیربافی و ... عرضه می‌شود.

همچنین در بخش جانبی این نمایشگاه، دو سیاه چادر بیت شعر عربی و بهون بختیاری همراه با موسیقی عربی، بختیاری، دزفولی و شوشتری نیز اجرا می‌شود.

کد خبر: ۱۹۱٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha