۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
انتقاد از پرداخت نشدن غرامت بیمه محصولات کشاورزی در هشترود
فرماندار هشترود عنوان کرد؛

انتقاد از پرداخت نشدن غرامت بیمه محصولات کشاورزی در هشترود

هشترود- فرماندار هشترود از پرداخت نشدن غرامت بیمه محصولات کشاورزی و متضرر شدن کشاورزان در این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش بازار، علیرضا توری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بیمه محصولات کشاورزی گفت: متاسفانه عدم پرداخت به موقع غرامت بیمه باعث شده کشاورزان رغبت چندانی به بیمه محصولات خود نداشته باشند.

وی با بیان اینکه هشترود رتبه نخست را از لحاظ بیمه محصولات در استان دارد افزود: ۵۰ هزار هکتار از انواع محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان زیر چتر بیمه قرار گرفته است و در برخی موارد متاسفانه ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت محصول ناشی از تنش خشکسالی و سرمازدگی از بین رفته ولی بیمه تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده است.

فرماندار هشترود ادامه داد: تاکنون هیچ مبلغی بابت غرامت به خسارت نخود در این شهرستان پرداخت نشده و نخودکاران از بیمه کردن محصولات خود امتناع می‌کنند.

توری افزود: این شهرستان انبار گندم و غله استان است و نزدیک به ۳۰ درصد گندم آذربایجان شرقی را تامین می‌کند که باید نگاه ویژه به بحث کشاورزی منطقه شود، چون اکثر شغل مردم در این منطقه کشاورزی است.

وی از حضور نیافتن مسئول بیمه محصولات کشاورزی استان در این جلسه هم انتقاد کرد و خواستار حضور وی در شهرستان برای پاسخگویی به کشاورزان و دستور پرداخت غرامت خسارت تا ۲۰ روز آینده به کشاورزان منطقه شد.

کد خبر: ۱۹۱٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا حسن زاده اصل IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      0 0
      امسال کشاورزان شهرستان های چاراویماق و هشترود به خاطر شرایط بد آب و هوایی محصول چندانی برداشت نکرده اند، اما با پرداخت غرامت به کشاورزان عزیز و زحمت کش ،امید و توانی مضاعف برای کشاورزان حاصل خواهد شد .