۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
۸ سرمایه گذار خارجی در مازندران جذب شدند| رفع تملیک بانکی ۱۱۷ کارخانه
در گفتگو با بازار؛

۸ سرمایه گذار خارجی در مازندران جذب شدند| رفع تملیک بانکی ۱۱۷ کارخانه

ساری- خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: طی یکسال و نیم گذشته هشت سرمایه گذار خارجی برای اجرای ۱۰ پروژه در استان جذب شدند.

حسن خیریان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که استان در یک و نیم سال اخیر توانست هشت سرمایه ‎گذار خارجی را در قالب ۱۰ پروژه جذب کند، ارزش سرمایه‏ گذاری صورت گرفته ۹۱.۳ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: همچنین ۳.۵۴ میلیون دلار سرمایه‏ گذاری ‏خارجی مستقیم (FDI) در قالب چهار پروژه جذب شده است.

وی حمایت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را از رویکردهای دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: هشت فقره پروانه تاسیس با ظرفیت کل ۲۳۴ هزار و ۵۰۰ قطعه در بخش طیور در استان صادر شد.

وی توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی و توسعه کشت مکانیزه برنج را از دیگر رویکردها برشمرد و گفت: کشت مکانیزه برنج از ۶۴ هزار هکتار به ۱۰۰ هزار هکتار رسید و برای اولین بار شاهد اجرای موفق کشت قردادی برنج برای اولین در کشور در سطح ۳۹ هزار هکتار در شالیزارهای استان بودیم.

خیریان پور بهره برداری از ۵ هکتارگلخانه هیدروپونیک توسط هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان و صدور ۲۷۰ پروانه بهره برداری با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان با ایجاد اشتغال حدود ۴ هزار نفر را از دیگر اقدامات اقتصادی در استان بیان کرد و گفت: طی یکسال و نیم گذشته احیاء و راه اندازی تعداد ۱۱۴ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و برای هزار و ۴۰۰ نفر تثبیت اشتغال صورت گرفت.

معاون اقتصادی استانداری مازندران یادآور شد: از مجموع واحدهای راه اندازی شده تعداد ۷۶ واحد از آن با اشتغال هزار و ۴۵ نفر در داخل شهرک ها صنعتی و ۳۸ واحد با اشتغال ۳۵۵ نفردر خارج از شهرکهای صنعتی بوده است و از تعداد ۱۸۶ واحدتملیکی مستقر در شهرک های صنعتی استان، تعداد ۱۱۷ واحد از تملیک بانکها خارج شدند که معادل ۶۳ درصد بوده است.

وی از صدور بیش از ۸۸۰ جواز تأسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۸هزار ۹۰۰ میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر در استان خبر داد.

کد خبر: ۱۹۱٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha