۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
آنچه باید در ارتباط با اپلیکیشن ارز دیجیتال بدانیم

آنچه باید در ارتباط با اپلیکیشن ارز دیجیتال بدانیم

امروز با یک گوشی موبایل و اپلیکیشن ارز دیجیتال می‌توان به امکاناتی که برای معامله ارز دیجیتال نیاز است دسترسی داشت.

به گزارش بازار، امروز با یک گوشی موبایل و اپلیکیشن ارز دیجیتال می‌توان به امکاناتی که برای معامله ارز دیجیتال نیاز است دسترسی داشت که اگر ۳۰ سال پیش می‌خواستیم همه آن‌ها را داشته باشیم، به فضایی تقریباً برابر با یک زمین والیبال نیاز داشتیم. گوشی موبایلی که امروز در دست داریم نقش تلویزیون، رادیو، روزنامه، کتاب (بزرگ‌ترین کتابخانه‌ای که سراغ دارید را تصور کنید، می‌توان همه کتاب‌های آنجا را در یک گوشی موبایل جا داد)، سینما، رایانه، دوربین، مسیریاب، مخابرات، بانک، کلاس درس، و بسیاری از امکانات دیگر را بازی می‌کند. حال با این تصور وارد دنیای ارز دیجیتال می‌شویم.

بازار معاملات ارزهای دیجیتال و اپلیکیشن ارز دیجیتال

فکر می‌کنید یک اپلیکیشن ارز دیجیتال، شما را از انجام چه‌کارهایی بی‌نیاز می‌کند؟ شاید در اولین تعمق فکر کنید از حضور فیزیکی در تالار معاملات برای خرید و فروش ارز دیجیتال؛ خب، این درست نیست. زیرا اصلاً ماهیت صنعت ارزهای دیجیتال این است که بر بستر اینترنت زندگی کند و هیچ بازار فیزیکی رسمی‌ای برای معاملات ارزهای دیجیتال وجود ندارد. اما اجازه دهید به شما گفته شود که چگونه یک اپلیکیشن ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند در مدتی کوتاه، پیش‌بردی در کارهای خود داشته باشید که در غیر این صورت ممکن بود ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد.

  • یک اپلیکیشن ارز دیجیتال که می‌توان در آن آموزش‌های مرتبط را دریافت کرد، آن‌هم به صورت رایگان،‌ شما را از حضور فیزیکی در کلاس‌های آموزشی و پرداخت هزینه بی‌نیاز می‌کند.

  • یک اپلیکیشن ارز دیجیتال که اخبار را به صورت لحظه‌ای پوشش می‌دهد، شما را از هر روز به دکه روزنامه‌فروشی رفتن و منتظر اخبار تلویزیون ماندن و درگیری با اطرافیانی که اخبار دوست ندارند، بی‌نیاز می‌کند.

  • یک اپلیکیشن ارز دیجیتال که می‌تواند روند ثبت نام و احراز هویت را در کمتر از ۵ دقیقه انجام دهد، شما را از ثبت نام در سامانه‌های متعدد، مراجعه فیزیکی به دفاتر پیشخوان و کارت کشیدن‌های متعددی که دقیقا نمی‌دانید برای چه، اما فقط می‌دانید که اگر می‌خواهید وارد معاملات شوید باید بکشید، بی‌نیاز می‌کند.

  • یک اپلیکیشن ارز دیجیتال که شما را آنقدر آسان وارد فضای معاملات می‌کند، باعث می‌شود که بخواهید وقت خود را به روشی خرج کنید که در قبال آن درآمد کسب می‌کنید.

به گزینه‌های بالا، این مورد را اضافه کنید که یک اپلیکیشن ارز دیجیتال که همه این امکانات را فقط با یک اتصال اینترنتی در اختیار شما قرار می‌دهد، شما را از حضور در خیابان، تحمل ترافیک، آلودگی و سر و صدا بی‌نیاز می‌سازد.

بهترین اپلیکیشن ارز دیجیتال چیست؟

تعداد اپلیکیشن‌های ارز دیجیتال بسیار زیاد و همچنان نیز در حال گسترش است. آن‌ها با رابط کاربری جذاب و چشم‌نواز می‌آیند و جایگاه خود را در میان کاربران پیدا می‌کنند. در این میان، ممکن است پرسش کاربران این باشد که کدام اپلیکیشن را باید نصب کنند؟

آنچه باید در ارتباط با اپلیکیشن ارز دیجیتال بدانیم

در اینجا چند ملاک آورده شده‌ است که کاربران ایرانی باید هنگام دانلود اپلیکیشن ارز دیجیتال در نظر داشته باشند تا بهترین خدمات را دریافت کنند:

قابلیت معامله داشته باشد

یک اپلیکیشن خرید ارز دیجیتال باید به شما امکان دهد که در هر لحظه و هر کجایی که باشید، به محض اراده وارد سامانه معاملات شوید و به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید.

جامع باشد

باید اپلیکیشن ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که طیف گسترده‌ای از نیازهای شما را اعم از پیگیری لحظه‌ای قیمت‌ها،‌ اطلاع از آخرین اخبار و آموزش‌ها و… برطرف سازد. در این صورت، شما قادر خواهید بود بدون اینکه اپلیکیشن‌های مختلفی را نصب کنید و فضای ذخیره‌سازی گوشی خود را اشغال کنید، تقریباً همه کارهایی را که لازم است برای فعالیت در بازار آنلاین ارزهای دیجیتال صورت بگیرند، انجام دهید.

از زبان فارسی پشتیبانی کند

برای اینکه به بهترین شکل از این قابلیت بهره‌مند شوید، توصیه ویژه می‌شود که از یک اپلیکیشن ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنید. شما می‌خواهید اپلیکیشن ارز دیجیتال مورد استفاده‌تان توسط افرادی ساخته‌ شده باشد که به زبان فارسی تسلط مادری دارند؛ یعنی برنامه‌نویس‌های ایرانی. همچنین، هنگام استفاده از یک اپلیکیشن ارز دیجیتال ایرانی نگران تحریم‌ها و مسدودیت‌ها نخواهید بود و اگر مشکلی نیز وجود داشته باشد، برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی مانند والکس، به صورت کاملاً فارسی از شما پشتیبانی به عمل می‌آورند.

کاربر را به خطر نیندازد!

حفظ امنیت کاربر توسط یک اپلیکیشن ارز دیجیتال متوجه دو مورد است: امنیت سایبری و امنیت سرمایه. وقتی حرف از امنیت سایبری است، باید مطمئن شوید که اپلیکیشن ارز دیجیتال مورد نظر شما هم از سمت کاربر و هم از سمت سرور غیر قابل نفوذ است و همچنین تدابیری اندیشیده شده‌ باشند که حتی در صورت نفوذ، فرد مهاجم نتواند از داده‌ها و اطلاعاتی که به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کند سوءاستفاده‌ای کند.

اما وقتی نوبت به امنیت سرمایه می‌رسد، باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم تامین شود. در حفاظت مستقیم، اپلیکیشن باید تضمین کند که دارایی‌های شما تحت حفاظت خواهد بود و تدابیر امنیتی‌ای اندیشیده شده‌ است که از دسترسی غیر به دارایی‌های شما به صورت کامل جلوگیری شود. برای مثال، صرافی والکس دارایی‌های شما را در کیف پول سرد آفلاین ذخیره‌سازی می‌کند تا احتمال به سرقت رفتن آن‌ها از طریق عملیات‌های نفوذ اینترنتی در عمل به صفر برسد.

در تامین امنیت غیر مستقیم، اپلیکیشن باید به شما اطمینان بدهد که اخبار را در لحظه، به صورت دقیق و درست و بر مبنای منابع موثق خبری به دست شما برساند. زیرا کاربران با استناد به این اخبار اقدام به تصمیم‌گیری می‌نمایند و اگر اخبار غلط، یا حتی در صورت درست بودن، دیر به دست کاربران برسد، ممکن است تعداد زیادی از آن‌ها تصمیمات زیان باری بگیرند و هیچکس، هیچ مسئولیتی را نخواهد پذیرفت. در اینجا، باز هم اهمیت فارسی بودن اپلیکیشن ارز دیجیتال برجسته می‌شود.

کد خبر: ۱۹۱٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha