۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
نشست‌های اوپک اوپک‌پلاس ماه دسامبر ویدیوکنفرانسی برگزار می‌شود
به گفته منابع اوپک‌پلاس؛

نشست‌های اوپک اوپک‌پلاس ماه دسامبر ویدیوکنفرانسی برگزار می‌شود

منابع مطلع از برنامه‌های اوپک‌پلاس از برگزاری نشست‌های وزارتی این ائتلاف و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه دسامبر به‌صورت ویدیوکنفرانس خبر دادند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، به گفته ۶ منبع ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس)، یکصدوهشتادوپنجمین نشست‌ عادی اوپک و سی‌وچهارمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس که قرار بود به‌ترتیب روزهای شنبه و یکشنبه (۱۲ و ۱۳ آذرماه) در وین و در محل دبیرخانه اوپک برگزار شود، به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

یکی از این منابع گفت: کمیته فنی مشترک (JTC) و کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس (JMMC) هم به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار خواهد شد.

با این حال دو تن از این منابع گفتند که هنوز اطلاعیه رسمی ارسال نشده است.

وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک‌پلاس پس از بیش از دو سال در ماه اکتبر گذشته نخستین نشست حضوری خود را در وین و در محل دبیرخانه دائمی اوپک در وین برگزار کردند.

اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس در نشست پیشین تصمیم گرفتند از ماه نوامبر سقف تولید کلی خود را روزانه ۲ میلیون بشکه تا پایان سال ۲۰۲۳ کاهش دهند.

پس از مارس ۲۰۲۰ و به‌دنبال شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا نشست‌های وزارتی اوپک و اوپک‌پلاس در وین به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

یکی از منابع اوپک‌پلاس گفت: تصمیم برای برگزاری نشست‌های ماه دسامبر به‌صورت ویدیوکنفرانس به موضوع زمان‌بندی بستگی دارد.

چهار منبع اوپک‌پلاس گفتند: بعید است ائتلاف اوپک‌پلاس در نشست پیش رو تغییری در سیاست خود ایجاد کند و در عوض در نظر دارد به تصمیم‌های نشست ماه اکتبر پایبند بماند.

یکی از منابع اوپک پلاس گفت: پس از مشخص شدن اعمال طرح سقف قیمتی برای محموله‌های دریایی صادرات نفت خام روسیه و آثار آن و رفع بعضی از تردیدهای کنونی، اوپک‌پلاس می‌تواند برای برگزاری یک نشست حضوری برنامه‌ریزی کند.

این منبع گفت: همان‌طور که پیش‌تر هم ثابت شده است نشست‌های کمیته فنی مشترک و کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس می‌تواند در مدت زمانی کوتاه هماهنگ شود، زیرا این انعطاف را داریم.

کد خبر: ۱۹۱٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha