۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
موضوع تغییرات شاخص‌های محرومیت‌زدائی در کمیسیون بودجه بررسی شد
نایب رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس:

موضوع تغییرات شاخص‌های محرومیت‌زدائی در کمیسیون بودجه بررسی شد

زنگنه، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در تبصره ۱۹ دولت مکلف شده، شاخص‌های مناطق محروم را بررسی و در این شاخص‌ها بازنگری کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در تشریح نشست امروز(سه‌شنبه۸ آذرماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات کشور محرومیت‌زدایی است که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری و خواسته مردم بوده است؛ در احکام متعددی از جمله بند(ت) ماده ۳۲ قانون احکام دائمی، ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید، تکالیف دولت در مناطق محروم و شاخص‌های مناطق محروم تعیین شده است.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در تبصره ۱۹ دولت مکلف شده، شاخص‌های مناطق محروم را بررسی و در این شاخص‌ها بازنگری کند که تاکنون گزارشی از اقدامات انجام شده در این زمینه ارائه نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: ۳ درصد از درآمد حاصل از فروش نفت باید سهم استان‌های نفتخیز، گازخیر و مناطق محروم شود که باید چگونگی توزیع این اعتبارات مشخص شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در نهایت مقرر شد؛ جلسه‌ای برگزار شود تا گزارش نهایی وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و معاونت محرومیت‌زدایی ریاست جمهوری بررسی و گزارش آن به صحن ارائه شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha