۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
تجارت با الجزایر گسترش خواهد یافت
قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا:

تجارت با الجزایر گسترش خواهد یافت

لطیفی، قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا از ایجاد تشکل های تجاری میان ایران و الجزایر برای توسعه روابط تجاری دو کشور خبر داد.

به گزارش بازار، سید روح الله لطیفی، قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا در خصوص تجارت ایران و الجزایر اظهار داشت: یکی از اقلام مهم وارداتی کشورمان در سال‌های اخیر نهاده‌های دامی و کالای اساسی بوده که الجزایر خود تولید کننده گندم و جو است از طرفی کشورمان تولیدات مناسبی از مشتقات پترو پالایشگاهی، قیر و اوره دارد که با هدف گذاری مناسب و دقیق می‌توان در تجارت دو کشور از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

لطیفی تاکید کرد: با وجود تجارت ۸۴ میلیارد دلاری الجزایر در سال، ایران و الجزایر از ابتدای سال ۱۴۰۰ سهمی از بازارهای هم نداشتند در صورتی که با وجود همه گیری کرونا در سال ۹۹ نزدیک به ۲۴۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار انواع کالا که عمدتا محصولات فولادی، خشکبار و کشمش بود از ایران به الجزایر صادر شده که بالاترین میزان صادرات ایران در ۶ سال اخیر بوده است.

قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: در تلاش هستیم تا با اراده و هماهنگی تشکل‌های تجاری دو کشور نه تنها تجارت بین ایران و الجزایر از سر گرفته شود، بلکه تجارت با این کشور نیز به عنوان دروازه ورود به شمال آفریقا به حد مطلوب و مناسب برسد.

کد خبر: ۱۹۰٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha