۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
تدوین برنامه هفتم توسعه مبتنی بر مسئله محوری است
معاون سازمان برنامه‌ و بودجه:

تدوین برنامه هفتم توسعه مبتنی بر مسئله محوری است

معاون سازمان برنامه‌ و بودجه گفت: تمام تلاش‌ها معطوف به اینکه برنامه پنجساله هفتم توسعه بسیارگویا، مجمل، دارای اهداف و اولویت‌های مشخص و همینطور بنا به تاکیدات ریاست جمهوری مسئله محور تدوین شود.

به گزارش بازار، بابک افقهی معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه‌وبودجه کشور در برنامه روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد افزود: برنامه‌های پنجساله توسعه در کشور بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تدوین می‌شود.

بابک افقهی گفت: تمام تلاش‌ها معطوف به اینکه برنامه پنجساله هفتم توسعه بسیارگویا، مجمل، دارای اهداف و اولویت‌های مشخص و همینطور بنا به تاکیدات ریاست جمهوری مسئله محور تدوین شود.

وی اظهارداشت: تفاوتی که در این دوره از برنامه نویسی برای برنامه پنجساله توسعه ایران وجود دارد تجربه ناشی از چندین دوره برنامه نویسی و اجرای برنامه‌های توسعه در کشور است.

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه‌وبودجه کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه از یکسال گذشته مطالعات تطبیقی خود را در این زمینه آغاز کرده و در مرحله نخست به آسیب شناسی در مورد کاستی‌های برنامه نویسی و ضعف در عرصه اجرا پرداخته است.

وی در ادامه افزود: تمام تلاش‌ها معطوف به اینکه برنامه پنجساله هفتم توسعه بسیارگویا، مجمل و دارای اهداف و اولویت‌های مشخص و همینطور بنا به تاکیدات ریاست جمهوری مسئله محور تدوین شود.

افقهی تاکید کرد: قرار نیست در برنامه‌های توسعه ایی تمامی مشکلات کشور در یک دوره پنجساله مورد رفع و رجوع قرار گیرد.

وی اظهارداشت: در قانون برنامه هفتم توسعه یکسری برنامه‌های کلیدی، پیشران‌ها و موتورهای محرک اقتصادی در دستور کار بوده وبناست در احکام وموارد این قانون گنجانده شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه‌وبودجه کشور یادآورشد: تلاش بر اینکه تمامی مواد و احکامی که در قانون برنامه پنجساله توسعه هفتم کشور گنجانده می‌شود مقوم اهداف برنامه باشد و هیچکدام از احکام و مواد مزبور در تضاد با اهداف عالیه برنامه توسعه در نظر گرفته نشود.

کد خبر: ۱۹۰٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha