۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
۳۰۰ شرکت به لیست واگذاری خصوصی‌سازی بازگشت| سرخ‌آبی‌ها ماه آینده به مزایده گذاشته خواهند شد
رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

۳۰۰ شرکت به لیست واگذاری خصوصی‌سازی بازگشت| سرخ‌آبی‌ها ماه آینده به مزایده گذاشته خواهند شد

قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: طبق مصوبات قبلی دولت بیش از ۳۰۰ شرکتی که از لیست واگذاری خصوصی‌سازی خارج شده بود که مجددا در لیست واگذاری قرار گرفتند.

به گزارش بازار، حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: طبق مصوبات قبلی دولت برخی از شرکت‌ها از لیست واگذاری خصوصی‌سازی خارج شده بودند اما با قانون و مصوبه جدید در سال ۱۴۰۱، بیش از ۳۰۰ شرکتی که از لیست واگذاری خارج شده بود، مجددا در لیست قرار گرفتند و در نهایت در هیات دولت این امر مصوب شد.

وی با اشاره به انجام واگذاری بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ خلیج فارس، گفت: در ماه آتی مزایده‌های دیگری خواهیم داشت که مربوط به واگذاری استقلال و پرسپولیس است و در دی ماه شاهد واگذاری بلوک مدیریتی این دو باشگاه خواهیم بود؛ با این واگذاری سهام دولت به اقلیت می‌رسد.

با مذاکره‌های انجام شده در واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس، اهمیت اهلیت و صلاحیت بیش‌ از پیش مورد نظر بوده و در واقع دولت در واگذاری این باشگاه‌ها به دنبال تامین مالی نیست و تنها هدف مالکیت بهره‌ور را دنبال می‌کند؛ در این واگذاری مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شده است.

در خصوص واگذاری خودروسازان نیز طی سه جلسه با حضور وزیر اقتصاد، مسئولان وزارت نفت، صاحب‌نظران خودرویی و دانشگاهی، موضوع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا بررسی شد که پیش‌ از هر موضوعی بر بحث تعیین چشم‌اندازهای صنعت تاکید شد تا افقی برای خریداران ایجاد بشود. قرار بر این است تا پایان امسال، قیمت‌گذاری دستوری از محصولات خودرویی حذف بشود؛ با این حذف، خودروسازان از مدیریت بخش خصوصی بهره‌مند می‌شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha