۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
ضرورت ایجاد کشت مکانیزه توتون در گلستان
مدیر مجتمع دخانیات گلستان تاکید کرد؛

ضرورت ایجاد کشت مکانیزه توتون در گلستان

گرگان- وزیری، مدیر مجتمع دخانیات گلستان بر ضرورت کشت مکانیزاسیون توتون تاکید کرد و گفت: با کشت مکانیزه توتون کیفیت افزایش و هزینه های تولید کاهش می یابد.

رمضان وزیری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در چهار دهه گذشته تمام تلاش دولت های مختلف بر اقتصادی کردن توتون بود بر این اساس مکانیزاسیون مراحل کشت به اقتصادی شدن ای صنعت کمک می کند.

مدیر مجتمع دخانیات گلستان ادامه داد: ۹۰ درصد توتونکاران گلستانی در اراضی استیجاری کشت این محصول را انجام می دهند.

وی افزود: متاسفانه در این سال ها که با مشکل کم آبی مواجه هستیم روش غرق آبی برای کشت این محصول به صرفه نیست اما از طرفی استفاده از سیستم آبیاری قطره ای و بارانی هم مستلزم هزینه هایی است که در توان کشاورز نیست.

وزیری میزان برداشت توتون در سال جاری را چهار هزار ۲۰۰ تن اعلام کرد و گفت: از این مقدار سه هزار تن توتون ویرجینیا، ۲۰۰ تن توتون بارلی و یک هزار تن توتون باسما در استان برداشت شد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۵۰ نفر از کشاورزان گلستانی با مجتمع دخانیات استان قرارداد بستند، افزود: این کشاورزان در یک هزار و ۸۷۰ هکتار از اراضی استان توتون کشت کردند.

مدیر مجتمع دخانیات گلستان با بیان اینکه همواره تلاش شده بذور مناسب و باکیفیت بین کاورزان توزیع شود، افزود: بسیاری از توتونکارانی که با مجتمع دخانیات استان هم قرارداد ندارند بذور مورد نیاز خود را از ما دریافت می کنند.

کد خبر: ۱۹۰٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha