۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
دولت نسبت به اشتغال جوانان و مهار تورم اقدام کند
نماینده مردم درگز در مجلس:

دولت نسبت به اشتغال جوانان و مهار تورم اقدام کند

مقدم، نماینده مردم درگز در مجلس گفت: دولت نسبت به اشتغال به ویژه جوانان و مهار تورم و پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان این بزرگواران و سنگرداران تعلیم و تربیت اقدام کند.

به گزارش بازار، حسن رزمیان مقدم در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۸ آذرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن درود و سلام به ارواح طیبه شهدای اسلام، انبیا، اولیا به خصوص شهدای مظلوم حوادث اخیر در نطق میان دستور خود، گفت: ابتدا از افرادی که باعث و بانی ناامنی و اغتشاشات اخیر بودند، سوالی دارم؛ کجای دنیا دیده‌اید یک انسان عاقل به نیروهای حافظ جان، مال، ناموس و امنیت خود حمله کند، نشان ملی و هویت کشورش را آتش زند، باعث تزلزل اقتدار ملی، اقتصاد و فرهنگ جامعه‌اش شود، همراه و حامی دشمن، مجری نقشه‌ها و هدف‌های شوم و آتش تهیه آنها شود، مگر اینکه این شخص فریب خورده یا غافل یا عامل خارجی باشد.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی افزود: اینجا به کشورهایی که به مثابه ستاد فرماندهی جدایی‌طلبان تبدیل شدند، اخطار می‌دهم هیچ عاقل کاخ نشین شیشه‌ای به خانه مستحکم و نفوذناپذیر دیگران سنگ نمی‌زند؛ بارها و بارها این ملت را آزموده اید و آزموده را آزمودن خطا است.

وی اضافه کرد: بسیج از پاک‌ترین، فداکارترین و مخلص‌ترین افراد کشور و برای به کمال رسیدن این کشور تشکیل شده است با وجود آن، نظام اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد، هدف آنان نگهبانی از دستاوردها انقلاب اسلامی، جهاد در راه خدا و گسترش مالکیت قانون خدا و حفظ و تقویت بنیه فرهنگی، اقتصادی و دفاعی کشور است؛ هفته بسیج این لشکر مخلص خدا، مجاهدان بی ادعا و شجره طیبه را تبریک می‌گویم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار این حافظان بهداشت، فرشتگان سفید بال، خدمتگزاران عرصه بهداشت و درمان را تبریک عرضه کرده و یاد شهدای سلامت را گرامی میدارم.

وی هفته مجلس و شهدای مظلوم آن را گرامی داشته و تصریح کرد: ان شاء الله این مجلس انقلابی همچنان انقلابی خواهد ماند و منشا و باعث برکات و خیر برای جامععه اسلامی و امت اسلامی خواهد بود.

رزمیان مقدم افزود: از ریاست محترم قوه قضاییه و همکاران‌شان برای شرکت در جلسه و نشست مشترک امروز تشکر می کنم.

وی ضمن تشکر از تلاش و زحمات دولت، افزود: دولت محترم باید عنایت ویژه‌ای به اقشار آسیب‌پذیر، کارگران و کشاورزان و دامداران داشته باشد؛ برای تضمین خرید محصولات کشاورزی و تقویت آنان در کاشت، داشت و برداشت محصول و نهاده های دامی و حمایت از دامداران و عشایر عزیز و خرید دام مازاد و محصولات دامی آنان نیز اولویت خاصی قائل شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت نسبت به اشتغال به ویژه جونان و مهار تورم و پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان این بزرگواران و سنگرداران تعلیم و تربیت اقدام کند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش، گفت: وزارت راه که باید بگویم وزارت راهِ بی راه، با گذشت حدود ۴۴ سال کار قابل توجهی برای شهرستان بنده انجام نداده علیرغم اینکه کارهای زیادی در کشور انجام داده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مسیر اصلی شهرستان درگز راه بین المللی گمرک لطف آباد به قوچان خطرات جانی و مالی ناشی از شرایط فیزیکی نامطلوب و تعدد عبور کامیون در مصرف سوخت بسیار بالا به هیچ عنوان زیبنده این منطقه نیست، در بررسی‌های فنی کمترین مطابقت با استاندارد را نشان می دهد و این موضوع جمعیت ۸۵ هزار نفری شهرستان و میزان قابل توجه مسافران و گردشگران این شهرستان را درگیر تصادفات متعدد و هزینه بالای سفر و هزینه بالای انتقال کالا و ... کرده است.

رزمیان مقدم تصریح کرد: گردنه‌های کوهستانی و پیچ های خطرناک و برف و کولاک و محصور شدن کامل جاده و قطع ارتباط شهرستان در فصل سرما و حداکثر سرعت مجاز ۴۰ کیلومتر بر ساعت، تحمل روزمره مردم محروم و مرزی شهرستان است لذا ۱۲ سال قبل مطالعه و احداث جاده تحت عنوان بهسازی راه اصلی درگز- کبکان- دوغایی- قوچان در ۳ قطعه شروع شده و در این ۱۲ سال فقط ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است یعنی با محاسبه سرانگشتی یک صد سال طول می‌کشد که این راه افتتاح شود و ان شاءالله دو نسل آینده از آن بهره مند خواهند شد.

وی افزود: ساخت تنها سالن ورزشی استاندارد شهرستان از سال ۱۳۸۸ شروع شده و هنوز ۳۷ پیشرفت فیزیکی دارد از سوی دیگر از ۶۳۰ کیلومتر جاده خاکی شهرستان ۴۶۰ خاکی باقی مانده یعنی ۷۰ درصد جاده های آن خاکی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تشکر از وزارت نفت، گفت: این وزارتخانه باید نسبت به تسریع در گازرسانی روستاهای شهرستان باقی مانده ها با توجه به سردسیر بودن اقدام کند.

وی تصریح کرد: روستاهای میان کوه با ۱۴ کیلوکتر باقی مانده راه آسفالت همچنان با معضل رفت و آمد مواجه هستند و پایاب سدهای درگز معضل بزرگ کشاورزان شهرستان درگز شده و آب سد به صورت بهینه استفاده نمی شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha