۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
افشا اسامی مدیران متخلف، سوابق افراد را در دسترس فعالان بورس قرار می‌دهد
معاون حقوقی سازمان بورس:

افشا اسامی مدیران متخلف، سوابق افراد را در دسترس فعالان بورس قرار می‌دهد

مسعودی‌فر، معاون حقوقی سازمان بورس گفت: فلسفه افشا اسامی مدیران متخلفین بازار سرمایه آن است که تمام کسانی که می‌خواهند فعالیت کنند باید منبعی داشته باشند که ببینند آیا آن فرد سابقه خوبی دارد یا خیر.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مهرداد مسعودی‌فر، معاون حقوقی سازمان بورس درباره اجرایی شدن بند چ ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و افشا اسامی مدیران متخلفین بازار سرمایه گفت: فلسفه وضع این قانون، بازدارندگی است. یعنی مدیران توجه داشته باشند که اگر وصف تخلفاتی داشته باشد، اسامی آنها برای مردم افشا می‌شود.

وی افزود: فلسفه بعدی آن است که تمام کسانی که می‌خواهند در بازار سرمایه فعالیت کنند، قصد دارند سهمی بخرند یا مدیری را معرفی کنند، باید منبعی داشته باشند که ببینند آیا آن فرد سابقه خوبی دارد یا خیر.

مسعودی‌فر ادامه داد: بنا بر دلایلی این قانون در ادوار گذشته سازمان اجرا نشد. جزئیات این قانون در شورای عالی بورس هم نهایی و ابلاغ شد و از این به بعد، اسامی افرادی که در بازار سرمایه مرتکب تخلفاتی شوند، در سامانه ای که به زودی اعلام خواهد شد، منتشر می‌شود.

معاون حقوقی سازمان بورس در پایان یادآور شد: ضوابط خاصی در خصوص سطح‌بندی جرائم نیز مشخص شده و فرآیندهای آن به کمک خبرنگاران اطلاع‌رسانی خواهد شد. ضمنا سقف نرخ جرائم به یک میلیارد تومان افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۹۰٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha