۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
موضوع بارورسازی ابرها جدی گرفته شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

موضوع بارورسازی ابرها جدی گرفته شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه متاسفانه مدیریت بر مصرف آب در کشور مناسب نیست و همیشه به گونه‌ای عمل شده که گویی کشور پرآبی هستیم، گفت: باید برای کمبود انرژی در کشور در تمامی ابعاد آن فکری کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد مرادی با ابراز نگرانی از کمبود آب در کشور، گفت: اگرچه بیش از ۲۰ سال است ایران با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و عدم بارندگی بحران آب را در کشور ایجاد کرده اما مجلس در برنامه ششم توسعه از دولت‌ها خواسته شیرین‌سازی آب دریا را جدی گرفته و این امر را محقق کنند این در حالی است که بیش از ۸۵ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود لذا از وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و نیرو انتظار است آبیاری نوین را جدی گرفته و الگوی کشت را تغییر دهند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید زیان و فایده تولید محصولات کشاورزی -که مصرف آب فراوان دارند- توسط مسئولان سنجیده شود و اگر به این نتیجه رسیدن که زیان تولید این محصولات برای کشور بیشتر از فواید آن است هرچه سریع‌تر نوع کشت را تغییر دهند اما متاسفانه مدیریت بر مصرف آب در کشور مناسب نیست و همیشه به گونه‌ای عمل شده که گویی کشور پرآبی هستیم.

وی افزود:توجه به آبخیزداری توسط وزارت جهاد کشاورزی و سدها توسط وزارت نیرو و آب‌بندان‌ها ضروری است تا حداقل بتوان آب‌های سطحی را مهار کرد و در عین حال اقدامات نوینی که در دنیا صورت گرفته مانند بارورسازی ابرها جدی گرفته شده و زیرساخت‌های آن فراهم شود.

مرادی با بیان اینکه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو در ادوار مختلف در زمینه مبارزه با کمبود آب در کشور نه تنها خوب عمل نکردند بلکه کوتاهی‌های بسیاری نیز داشتند، مطرح کرد: متاسفانه اکنون حفر چاه‌های کشاورزی از عمق ۲۰ تا ۳۰ متر به ۱۲۰ متر رسیده و این مسئله علاوه‌بر دشواری‌های که دارد به محیط زیست نیز آسیب می‌رساند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید همه تقصیرها را بر گردن مردم و میزان مصرف آن‌ها انداخت و باید برای کمبود انرژی در کشور در تمامی ابعاد آن فکری کرد.

کد خبر: ۱۹۰٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha