۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
سقف دریافت اسکناس ارز صرافی‌ها ۵۰ درصد بیشتر شد
رئیس سابق کانون صرافان:

سقف دریافت اسکناس ارز صرافی‌ها ۵۰ درصد بیشتر شد

رئیس سابق کانون صرافان از افزایش سقف دریافت اسکناس ارز صرافی‌ها از بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، احمد لواسانی؛ رئیس سابق کانون صرافان با بیان اینکه میزان دریافت اسکناس ارزی که صرافی‌ها از بانک می‌گرفتند تاکنون ۱۰۰ هزار یورو بود و در تازه‌ترین تصمیم به ۱۵۰ هزار یورو افزایش یافته است، اظ‌هار کرد: این اقدام با هدف تامین بیشتر تقاضاها در بازار رسمی و دسترسی بیشتر صرافی‌هاست.

وی تصریح کرد: صرافی‌ها می‌توانند از ارز صادرکنندگانی که خودشان به نرخ توافقی خریداری می‌کنند به هر سقفی که باشد، در واحد صنفی خود بفروشند و در این بخش هیچ سقف و محدودیتی وجود ندارد.

لواسانی تاکید کرد: تقاضاها همواره در حال بررسی هستند تا بازار رسمی به مرور عمق بیشتری پیدا کند. ضمن اینکه هر زمان به سمت تک نرخی شدن ارز پیش برویم بازارها عمق بیشتری پیدا می‌کند؛ اگر سعی کنیم اختلاف نرخ ارز در بازارهای مختلف اعم از نیما و توافقی و غیررسمی را کاهش دهیم، حجم بازار هم بیشتر می‌شود.

رئیس سابق کانون صرافان همچنین با بیان اینکه منابع ارزی بانک مرکزی به وفور موجود است، اظهار کرد: این درخواست را داریم که بازار حواله توافقی هم مانند اسکناس توافقی راه اندازی شود. ضمن اینکه باتوجه به وفور منابع ارزی بانک مرکزی؛ تشکل‌ها و فعالان صنفی هم می‌توانند مانند افزایش سهمیه ارز دارندگان کارت بازرگانی، درخواست سرفصل جدید برای دریافت ارز به بانک مرکزی ارائه دهند.

وی گفت: سهمیه دارندگان کارت بازرگانی به ۶ هزار یورو افزایش پیدا کرده و ردیف جدیدی به نام کارت بازرگانی با نرخ توافقی برای ان‌ها در نظر گرفته شده است. این تصمیم نیز در راستای کاهش تقاضاها در بازار غیررسمی است تا به بازار رسمی عمق بیشتری بدهد.

کد خبر: ۱۹۰٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha