۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
تنها ۳۰درصد از اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست تخصیص پیدا کرده است
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

تنها ۳۰درصد از اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست تخصیص پیدا کرده است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: طی ۸ ماه گذشته از سال جاری ۳۰ درصد اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، اّب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود، گفت: بررسی وضعیت اعتبارات و بودجه سازمان محیط زیست در دستورکار کمیسیون کشاورزی قرار داشت و معاونان این سازمان گزارش‌هایی را ارائه کردند.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه علی رغم نیاز سازمان حفاظت محیط زیست به نیروی انسانی اکثریت پست‌های سازمانی آن خالی است، ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست حدود ۷ هزار و ۳۰۰ نفر کارمند دارد که ۳ هزار و ۲۰۰ نفر آن محیط بان هستند.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل کمبود نیروی انسانی محیط بانان ۲۴ ساعت در محل کار خود حاضر هستند و ۲۴ ساعت استراحت می‌کنند که این موضوع کار را برای آنها بسیار دشوار کرده است، عنوان کرد: طی ۸ ماه گذشته از سال جاری ۳۰ درصد اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست تخصیص پیدا کرده که بخش زیادی از آن از محل سفرهای استانی رئیس جمهور بوده و در عمل توجهی به اعتبارات مورد نیاز این سازمان نمی‌شود.

اعظمی با بیان اینکه در سال گذشته حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و ۶۲۰ میلیارد تومان بودجه تملک دارای d آنها بوده است، گفت: اگر ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به سازمان حفاظت محیط زیست مدنظر قرار بگیرد بخشی از مشکلات آنها برطرف می‌گردد. در این سازمان باید اعتباراتی به منظور آموزش مدیران و کارکنان و شرکت در کنوانسیون‌های مهم لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال گذشته بر اساس گزارش‌های ارائه شده ۹۰ درصد بودجه سازمان حفاظت محیط زیست تخصیص پیدا کرده که ۵۰ درصد آن نقدی، ۴۰ درصد اوراق بوده است، ادامه داد: مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست خواستار تخصیص اعتبارات به منظور هوشمندسازی پایش‌ها بودند و در کنار آن به تجهیزات خودرویی با کیفیت نیز نیاز دارند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، اّب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به تمامی نمایندگان توصیه می‌کنم با محیط بانان حوزه انتخابیه خود یک روز را سپری کنند تا از نزدیک با مشکلات آنها خصوصا کمبود خودرو آشنا شوند، گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست حداقل به یک هزار دستگاه خودرو نیاز دارند و ۶۰۰ پاسگاه محیط بانی موجود در کشور از کمبود امکانات رنج می‌برند و تعدادی از آنها نیز به همین دلیل غیر فعال شده اند.

وی ادامه داد: به ازای ۶۰۰ واحد صنعتی یک کارشناس محیط زیست، ۷ هزار هکتار اراضی یک محیط بان و ۳۰ هزار هکتار یک خودروی محیط بانی در کشور وجود دارد که با استانداردهای جهانی و قاره‌ای همخوانی ندارد.

اعظمی با تاکید بر اینکه دریاهای کشور متولی واقعی ندارند که باید این متولی مشخص شوند، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی تمامی ضمائم کنوانسیون مارپل را مصوب کرده و مورد تایید شورای نگهبان نیز قرار گرفته شده است و سایر ضمائم نیز در دستور کار کمیسیون کشاورزی قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید آموزش‌های محیط زیست از مهدکودک آغاز و در همه مقاطع و رشته‌های تحصیلی تداوم داشته باشد، گفت: باید سازمان‌های مردم نهاد نیز فعالیت بیشتری در این زمینه داشته باشند زیرا بدون آگاهی بخشی نمی‌توانیم محیط زیست سالمی را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

کد خبر: ۱۹۰٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha