۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
تلاش پاکستان برای واردات نفت ارزان از روسیه

تلاش پاکستان برای واردات نفت ارزان از روسیه

دولت پاکستان برای واردات نفت ارزان قیمت از روسیه دست به کار شد.

به گزارش بازار، دولت پاکستان برای واردات نفت ارزان قیمت از روسیه دست به کار شد. اسحاق‌دار وزیر دارایی پاکستان در مصاحبه‌ای گفت: اسلام‌آباد و مسکو از روز دوشنبه مذاکرات دو جانبه برای تجارت نفت را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: هیئتی به سرپرستی مصدق ملک وزیر نفت پاکستان روز دوشنبه به روسیه سفر خواهد کرد تا مذاکرات در راستای واردات نفت ارزان قیمت از روسیه را با مقامات این کشور آغاز کند.

وزیر دارایی پاکستان افزود: واردات نفت ارزان از روسیه به پاکستات کمک می‌کند تا با صرفه جویی در مصرف ارز خارجی با قیمت‌های سرسام آور فرآورده‌های سوختی از جمله بنزین نیز مقابله کند.

اسحاق دار که در اوایل ماه جاری در مصاحبه‌ای خاطر نشان کرده بود که ایالات متحده نمی‌تواند اسلام آباد را از خرید نفت روسیه باز دارد، اظهار داشت: امیدواریم سفر هیئت پاکستانی به امضای توافقنامه تجارت نفت با شرایط مطلوب دولت اسلام آباد منجر شود.

وزیر دارایی پاکستان پیشتر از علاقه دولت این کشور برای واردات نفت ارزان از روسیه با شرایطی مشابه آنچه که هند و روسیه توافق کرده اند، خبر داده بود.

مذاکرات دوجانبه پاکستان و روسیه درحالی قرار است از امروز آغاز شود که دو کشور اخیرا قرارداد بین المللی حمل و نقل جاده‌ای را با هدف تسهیل جابجایی کالا و توسعه روابط تجاری به امضا رسانده اند.

مولانا اسد محمود وزیر اتصالات و خدمات پستی دولت پاکستان که به نمایندگی از پاکستان این قرارداد دوجانبه را به امضا رساند در این زمینه گفت: از آنجا که مسکو پیشنهاد فروش ارزان نفت و گاز را به اسلام آباد ارائه کرده، امضای این قرارداد به منظور توسعه ارتباطات منطقه‌ای در جهت بهره مندی از ظرفیت‌های بالای تجاری دو کشور ضروری بود.

کد خبر: ۱۹۰٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha