۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
صرفه‌جویی ۲۴ هزار میلیاردی متروی تهران در مصرف سوخت

صرفه‌جویی ۲۴ هزار میلیاردی متروی تهران در مصرف سوخت

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که استفاده از خطوط متروی تهران و حومه از ابتدای سال تا پایان مهر ۱۴۰۱ موجب صرفه‌جویی بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال در مصرف بنزین، گازوئیل و گاز شده است.

به گزارش بازار، مسعود درستی با بیان اینکه گسترش متروی تهران اثرات اقتصادی و زیست‌محیطی قابل‌توجهی برای پایتخت‌نشینان دارد، افزود: از ابتدای سال تا پایان مهر ۱۴۰۱، استفاده از خطوط متروی تهران و حومه باعث شد تا ۱۴۱ میلیون لیتر در مصرف بنزین، ۲۶ میلیون لیتر در مصرف گازوئیل و ۶۷ میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به فواید اقتصادی مترو در مصرف سوخت گفت: در اثر بهره‌برداری از خطوط متروی تهران در این بازه زمانی، میزان ۲۴ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی‌های صورت پذیرفته است.

مسعود درستی افزود: این رقم به جز احتساب هزینه‌های شهری و هزینه‌های صرفه‌جویی شده در اتلاف وقت مسافران، صرفه‌جویی در هزینه بهداشت، درمان و نظافت ناشی از آلودگی هوا، صرفه‌جویی در هزینه استهلاک و لوازم یدکی خودروها، صرفه‌جویی در هزینه خسارت تصادفات و صرفه‌جویی در هزینه تعمیر و نگهداری معابر شهری به‌دست‌آمده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه نظرسنجی از مسافران نشان می‌دهد که هر بار استفاده از مترو به طور میانگین حدود ۳۰ دقیقه در زمان آن‌ها صرفه‌جویی می‌کند، افزود: ترافیک این روزها به یکی از معضلات کلان‌شهر تهران تبدیل شده است که ساعت بسیاری از عمر شهروندان را تلف می‌کند، این در حالی است که همین خطوط فعال مترو توانسته‌اند در وقت مسافران صرفه‌جویی قابل‌ملاحظه‌ای ایجاد کند.

مسعود درستی با بیان اینکه بخش زیادی از شبکه متروی تهران در طول دو دهه بهره‌برداری مستهلک شده و برای ادامه خدمات‌رسانی مناسب نیازمند رسیدگی جدی است، افزود: تأمین نشدن قطعات و بودجه مورد نیاز باعث شده تا تعمیرات اساسی قطارها با تعویق روبرو شود جدا از بازسازی قطارها به کمبود واگن، فرسودگی سایر قطعات و ابنیه هم باید توجه شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha