۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
شکل گیری تردید شدید در بازار طلا| سخنرانی جروم پاول مسیر طلا را مشخص خواهد کرد
تحلیل بازار طلا؛

شکل گیری تردید شدید در بازار طلا| سخنرانی جروم پاول مسیر طلا را مشخص خواهد کرد

قیمت طلا طی ساعات اولیه روز پس از سقوط به محدوده زیر سطح حمایت ۱۷۵۰ دلار، مجددا موفق به اصلاح و رشد مجدد شده و از این حمایت حیاتی عبور نمود.

به گزارش بازار؛ قیمت طلا طی ساعات اولیه روز پس از سقوط به محدوده زیر سطح حمایت ۱۷۵۰ دلار، مجددا موفق به اصلاح و رشد مجدد شده و از این حمایت حیاتی عبور نمود.

عدم توانایی دلار در حفظ شاخص خود بالای نقطه مهم ۱۰۶.۴۰ و ریزش به زیر این محدوده به طلا کمک کرد تا بار دیگر سطح مقاومت ایجاد شده روی ۱۷۵۰ دلار را به حمایت خود تبدیل نماید.

از سوی دیگر، وضعیت ناآرامی های به وجود آمده در چین که ناشی از خستگی و نا امیدی شهروندان این کشور از در خانه ماندن و ریشه کن شدن کامل کووید - ۱۹ بوده، منجر به شکل گیری و تشدید تنش ها شده است. این موضوع همچنین تمامی بازارهای جهانی را به وحشت انداخته است.

قراردادهای آتی S&P۵۰۰ نیز به طور مداوم زیان خود را افزایش داده و همزمان، اهمیت موضوع ریسک گریزی را برای سرمایه گذاران به تصویر می کشند. در همین حال، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده بیش از پیش تضعیف شده و سرمایه گذاران در آستانه سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه دچار استرس شده اند.

گفتنی است، بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده به زیر ۳.۶۳ درصد کاهش یافته و اکنون سرمایه گذاران منتظر تصمیم گیری پاول در خصوص ادامه مسیر نرخ ها بهره بانکی هستند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

شکل گیری تردید شدید در بازار طلا| سخنرانی جروم پاول مسیر طلا را مشخص خواهد کرد

قیمت طلا پس از آزمایش طح فیبوناچی اصلاحی ۳۸.۲% (که از پایین ترین سطح ۳ نوامبر در ۱۶۱۶.۶۹ دلار تا ۱۵ نوامبر در ۱۷۵۸.۸۸ دلار ترسیم شده ) در نقطه ۱۷۲۲.۰۰ دلار بهبود شدیدی را نشان داد و همچنین از ۲۳.۶۵ فیب اصلاحی در ۱۷۴۶.۵۰ دلار در بازه ساعتی ۱۷۴۶.۵۰ دلار عبور کرد.

این فلز گرانبها در اطراف میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (EMA) در نقطه ۱۷۵۳.۱۷ دلار قرار دارد که نشان دهنده به وجود آمدن عدم اطمینان در مورد روند کوتاه مدت است.

در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) (۱۴) پس از احساس حمایت در حدود ۴۰.۰۰ بازگشته است، که نشان دهنده سرمایه گذارای فعالان بازار در مسیر ریزش ها است.

کد خبر: ۱۹۰٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha