ظرفیت کاهش شدید وابستگی به نفت وجود دارد
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

ظرفیت کاهش شدید وابستگی به نفت وجود دارد

عموری، رئیس اتاق اهواز به اشاره به تولید ۸۰ درصد نفت ایران در خوزستان، می‌گوید: با توقف کامل تولید نفت، بازهم استان خوزستان به‌واسطه ظرفیت‌های صنعتی و معدنی، نقش مؤثری در اقتصاد کشور خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، شهلا عموری رئیس اتاق اهواز معتقد است: با توجه به ظرفیت‌های سایر حوزه‌ها، می‌توان وابستگی اقتصاد کشور به نفت را تا کمترین حد ممکن کاهش داد.

عموری با اشاره به توسعه اقتصاد خوزستان و کشور بدون توجه به نفت اظهار کرد: استان خوزستان بدون نفت نیز ظرفیت‌های بالایی برای تولید و صادرات دارد و در صورت بهبود فضای کسب‌وکار و کاهش مشکلاتی که در حوزه تولید وجود دارد قطعاً شاهد توسعه و رونق اقتصادی در خوزستان و به‌تبع آن در کشور خواهیم بود.

وی افزود: حدود ۸۰ درصد از نفت کشور در خوزستان تولید می‌شود اما اگر نفت را از معادلات اقتصادی استان حذف کنیم، خوزستان همچنان به‌واسطه وجود تولیدکنندگان عظیم در حوزه فولاد و پتروشیمی‌ها نقش بسیار مؤثری در اقتصاد کشور دارد.

رئیس اتاق اهواز با تأکید بر بهبود فضای کسب‌وکار برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان، گفت: اگر شرایط برای فعالیت و تولید در استان خوزستان به‌خوبی فراهم شود و از تولیدکنندگان و صادرکنندگان با روش‌های مختلف حمایت شود و فضای کسب‌وکار بهبود یابد، قطعاً زمینه برای افزایش اثرگذاری این بخش‌ها در اقتصاد کشور بدون توجه به نفت فراهم خواهد شد.

عموری ادامه داد: توجه به صادرات محصولات غیرنفتی از استان به کشورهای همسایه ازجمله عراق یکی از راهکارهایی است که می‌تواند علاوه بر کاهش نقش نفت در اقتصاد کشور و خوزستان، زمینه را برای افزایش فعالیت بخش‌های تولیدی در استان فراهم کند و این فعالان می‌توانند با نگاه صادرات محور علاوه بر ارزآوری و ایجاد اشتغال نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کشور داشته باشند.

وی افزود: بخش عمده‌ای از مسیر توسعه اقتصادی و صادرات کشور دقیقاً از مسیر توسعه روابط خارجی به‌ویژه از مسیر توسعه روابط با همسایگان عبور می‌کند و در این زمینه رفع عمده موانع موجود از سوی دولت می‌تواند وابستگی اقتصاد کشور به نفت را به کمترین حد ممکن کاهش دهد.

رئیس اتاق اهواز گفت: ظرفیت‌های خوزستان در حوزه صنایع، معادن، کشاورزی و... ظرفیت‌های عظیمی هستند که نشان می‌دهد خوزستان بدون نفت نیز می‌تواند زمینه رشد و رونق اقتصادی کشور را فراهم کند اما باید موانع پیش روی این امر حذف شود و این امر نیازمند همکاری بیش‌ازپیش دولت با بخش خصوصی است.

کد خبر: ۱۹۰٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha