۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
عملکرد ۸ ماهه منابع و مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱؛ منابع با هماهنگی دولت لحاظ شده است
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

عملکرد ۸ ماهه منابع و مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱؛ منابع با هماهنگی دولت لحاظ شده است

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: منابع تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ کاملا منطقی و عملیاتی و با هماهنگی دولت لحاظ شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۶ آذرماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: در جلسه امروز عملکرد هشت ماهه منابع و مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بررسی شد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از بحث‌های مجلس و دولت موهومی بودن منابع پیش‌بینی شده در تبصره ۱۴ است، افزود: شاید از ۶۳۶ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده برای منابع تبصره ۱۴ فقط حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان قابل تحقق نباشد که این موضوع نیز به پیش‌بینی افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی براساس نرخ دلار بازمی‌گردد؛ در واقع ۶۰ همت در ردیف ۷ تبصره ۱۴ در بخش منابع در قالب مازاد درآمد از محل تغییر نرخ ارز دیده شده است.

وی اضافه کرد: بررسی‌های کمیسیون و جمع‌بندی امروز ما با سازمان برنامه نشان داد برخلاف آنچه بیان می‌شود مبنی بر اینکه منابع و مصارف تبصره ۱۴ موهومی است، منابع براساس واقعیت دیده شده و تاکنون حدود ۶ میلیارد دلار فرآورده‌های نفتی صادر شده است از سوی دیگر فروش فرآورده‌ها در داخل نیز حدود ۱۲۳ درصد محقق شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: توجه به این نکته ضروری است که مصارفی در تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال افزوده شد که مصوبه مجلس نبود به این معنا که افزایش مبلغ یارانه تا ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان موجب رشد مصارف در تبصره ۱۴ شد که این موضوع مصوبه مجلس و دولت نبود و مصوبه جلسه سران بود زیرا سران قوا اولویت را افزایش کمک معیشت مردم قرار دادند.

وی ادامه داد: منابع به هیچ وجه موهومی نیست و منطقی و قابل تحقق است اما باید به این نکته نیز توجه کرد که مصارف کنونی تبصره ۱۴ مصوبه قانون بودجه ۱۴۰۱ نبوده و مصوبه جلسه سران قوا بوده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: جمع‌بندی نشست امروز این بود که منابع تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ کاملا منطقی و عملیاتی و با هماهنگی دولت دیده شده است.

کد خبر: ۱۹۰٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha