۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
مأموریت‌های اتاق فکر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تشریح شد

مأموریت‌های اتاق فکر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تشریح شد

دبیر اتاق فکر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارائه راهکارهای مناسب در قالب بسته‌های تصمیم‌ساز، مستندسازی و ایجاد زمینه‌ برای توسعه فردی، گروهی و سازمانی را سه مأموریت کلیدی اعضای اتاق فکر نام برد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، یاسمین جوادی با اشاره به نخستین نشست اتاق فکر که مردادماه امسال برگزار شد، گفت: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این جلسه حضور داشت که بررسی چالش‌های پیش‌رو، تلاش و تدوین برنامه‌ای برای برون‌رفت از این چالش‌ها در مسیر تحقق اهداف شرکت به‌ویژه توجه به سرمایه انسانی را مورد تأکید قرار داد.

وی افزود: از مردادماه با تشکیل نشست‌هایی مواردی در زمینه‌های مختلف از جمله ایجاد انگیزه برای کارکنان و اهداف و چشم‌انداز و سیاست‌های اصلی اتاق فکر بحث و تبادل نظر شد و در نشست‌های بعدی یک دوره‌ آموزش یک روزه با هدف حل مسئله به‌صورت مشارکتی و خلاقانه با رویکرد علمی و با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های مختلف برگزار شد.

دبیر اتاق فکر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه از سوی مدیرعامل و کارکنان شرکت پیشنهادها و مواردی از جمله طرح توسعه عادلانه واحدهای انرژی، انتخاب کارمندان نمونه و بررسی و ریشه‌یابی مشکلات و چالش‌های حوزه ناوگان حمل‌ونقل سوخت ارائه شده است، بیان کرد: رویکرد اتاق فکر بر مبنای Root Cause Analysis، یافتن دلایل و علل ریشه‌ای مشکلات، همچنین یافتن بهترین راه‌حل است.

جوادی با تأکید بر اینکه چالش‌های پیش‌رو را اولویت‌بندی کردیم، اظهار کرد: چالش‌ها به سه دسته عمومی، میان‌رشته‌ای و تخصصی تقسیم شده که بخش میان‌رشته‌ای جزو وظایف اصلی اعضای اتاق فکر است.

بر پایه این گزارش، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیش از این در مراسم معارفه اعضای اتاق فکر، استفاده از خرد جمعی، گسترش روابط و تعاملات، جامع‌اندیشی و ترکیب افکار، تولید فرآورده‌های فکری و انتقال به ذی‌نفعان و تصمیم‌گیران شرکت، همچنین افزایش خلاقیت برای ایده‌پردازی را بخشی از وظایف اعضای اتاق فکر نام برد.

نژادعلی همچنین مدیریت زمان و پاسخگویی به‌موقع به نیازهای جدید، استفاده از تنوع در تخصص‌ها و درگیر نشدن در مسائل اجرایی، مکانیزه شدن حوزه‌های مختلف شرکت از جمله برنامه‌های حمل ناوگان حمل‌ونقل و برنامه‌های تدارکاتی شرکت را در جهت کاهش هزینه‌ها و ایجاد فرهنگ جامع‌اندیشی گروه‌های مختلف با تخصص‌های مختلف در دستور کار اعضای اتاق فکر قرار داده است.

کد خبر: ۱۹۰٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha