۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۹
 تورم و تحمیل هزینه اضافی به خانوارها در ایالات متحده

تورم و تحمیل هزینه اضافی به خانوارها در ایالات متحده

تورم، مخارج خانوارهای ایالات متحده را به طور متوسط ۴۳۳ دلار در هر ماه افزایش داد.

به گزارش بازار، بر اساس تجزیه و تحلیل مودی آتالایتیک از داده‌های تورم ماه اکتبر، یک خانوار آمریکایی به طور متوسط ‌ماهانه ۴۳۳ دلار بیشتر برای خرید کالاها و خدمات نسبت به یک سال پیش خرج می‌کند. در حالی که اندکی از رقم ماهانه ۴۴۵ دلار در ماه سپتامبر کاهش یافته، تورم بالا، بودجه معمولی خانوار را افزایش می‌دهد. به گفته اقتصاددان مودیز: علی رغم تورم کم‌تر از انتظار در ماه اکتبر، خانوارها هم فشار ناشی از افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده را احساس می‌کنند.

بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، قیمت مصرف کننده در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته ۷.۷ درصد افزایش یافته است. این نرخ نسبت به ۹.۱ درصد در ماه ژوئن کاهش یافته که اوج اخیر را نشان می‌دهد و داده‌ها نشان دادند که ممکن است تورم در ماه‌های آینده کاهش بیشتری پیدا کند. با این حال، نرخ اکتبر هنوز نزدیک به بالاترین سطح از اوایل دهه ۱۹۸۰ است.

دستمزد بسیاری از کارگران با تورم همگام نبوده، به این معنی که آن‌ها قدرت خرید خود را از دست داده اند. گزارش شده که درآمد ساعتی پس از محاسبه تورم، به طور متوسط ‌در سال منتهی به اکتبر ۲.۸ درصد کاهش یافت. با این حال، تأثیر تورم بر کیف پول خانوارها یکسان نیست. نرخ تورم شخصی به انواع کالاها و خدمات خریداری شده و عوامل دیگری مانند جغرافیا بستگی دارد.

برآورد مودیز از تأثیر دلاری تورم، نرخ تورم سالانه اکتبر و هزینه‌های معمول خانوارها را همانطور که در نظرسنجی مخارج مصرف‌کننده مشخص شده است، تحلیل انجام می‌دهد.

به گفته برت، هر تصمیم خرید، جایگزینی دارد و افرادی که می‌خواهند پول پس انداز کنند، می‌توانند تا حد امکان به دنبال گزینه ارزان تری باشند. راه‌هایی وجود دارد که خانوارها می‌توانند در هزینه‌های ثابت خود نیز صرفه جویی کنند. در مقایسه با خرید مواد غذایی، مصرف‌کنندگان می‌توانند کالاهای اصلی را تهیه کنند، فهرستی از مواد غذایی را خریداری کنند، فروشگاه‌ها را برای یافتن بهترین تخفیف‌ها مقایسه کنند و مثلاً آنچه می‌خورند را تغییر دهند.

برای مثال، مصرف‌کنندگانی که به محل کار خود رفت و آمد می‌کنند و برای بنزین هزینه زیادی می‌کنند، ممکن است بتوانند با استفاده از خدمات قیمتی، پرداخت نقدی، استراتژیک‌تر بودن برنامه‌های رانندگی، بودجه حمل و نقل خود را کاهش دهند. برت گفت: مهم است که مردم از پرداخت هزینه‌های بالاتر با کارت اعتباری یا از طریق برداشت یا وام از برنامه بازنشستگی اجتناب کنند.

کد خبر: ۱۹۰٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha