۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
افق پیش‌روی تجارت در خزر قابل توجه است
رضایی:

افق پیش‌روی تجارت در خزر قابل توجه است

ساری- معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه تجارت طی دهه آینده در دریای خزر چندبرابر می‌شود، گفت: افق تجاری پیش‌رو قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن رضایی پیش ازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به توسعه مناسبات و روابط با کشورهای حاشیه خزر از جمله قزاقستان، ترکمنستان، روسیه و غیره اظهار داشت: افق تجاری قابل توجه ای برای سال های آینده ترسیم شده است.

وی با اظهار این که بندر امیرآباد در سال جاری متحول شده و میزان بارگیری و تخلیه کالا در آن رشد یافته است، گفتت: تجارت طی دهه آینده در دریای خزر چندبرابر گذشته می شود و تحولات بین روسیه و اروپا نوعی چرخش تجاری از شرق به غرب روسیه و شمال به جنوب خواهد بود.

محمدتقی انزان پور مدیرکل بنادر ودریانوردی امیرآباد راه اندازی کارخانه های راکد مستقر در بندر را از جمله درخواست ها بیان کرد و گفت: کارخانه نئوپان، ام دی اف، تجهیزکردن بندر به تجهیزات نوین تخلیه وبارگیری از نیازها به شمار می رود.

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز با اشاره به تحولات در منطقه سی آی سی گفت: راهبرد جمهوری اسلامی فعال کردن کریدور شمال - جنوب است و باید بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار در این چرخه فعال شوند.

وی خواستار رفع موانع فراروی صادرات شد و گفت:بندر امیرآباد به عنوان هاب صادراتی در کریدور شمال - جنوب نقش آفرینی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۹۰٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha