۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
سبقت خودرو از قیمت گذاری دستوری در مسیر بورس کالا
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

سبقت خودرو از قیمت گذاری دستوری در مسیر بورس کالا

اعلمی گفت: با عرضه‌ خودرو در بورس کالا به تعدیل قیمت برای مصرف کننده‌ واقعی دست پیدا می  کنیم اما دیگر تصمیمات مکمل نیز باید به کمک این روش عرضه بیاید و سبب حذف صف‌های خرید کاذب شود.

بازار؛ گروه بورس: یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: عرضه خودرو در بورس کالا امیدها را در جهت حذف تقاضای کاذب و از بین بردن آربیتراژ(کسب سود از تفاوت قیمت هم‌زمان یک دارایی بین دو یا چند بازار) حاصل از ما به التفاوت قیمت کارخانه و بازار را د. چندان کرده است.
محمدرضا اعلمی کارشناس بازار سرمایه در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: جامع‌نگری در تدوین تصمیمات اقتصادی و نحوه‌ اجرای آن سبب شکوفایی اقتصادی و برون رفت از وضعیت موجود می‌شود. محدودسازی به شکل‌های مختلف از جمله اعطای مجوزهای لازم برای تولید و واردات خودرو و همچنین قیمت گذاری دستوری به همراه عرضه‌ خودرو به شکل قرعه کشی سبب ایجاد صف خرید با قیمت بالای خودروهای کم کیفیت داخلی شده است.

او افزود: ضعف عرضه‌ها باعث ایجاد رقابت کاذب شده و عده‌ای را به طمع بهره‌مندی از ما به التفاوت قیمت کارخانه و قیمت بازار به صف کاذب خرید این کالای کم کیفیت کشانده و مصرف کنندگان واقعی محروم از بدست آوردن خودرو در قیمت‌های مناسب شده است.

اعلمی با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا امید را به بازار خودرو بازگرداند گفت: با عرضه‌ خودرو در بورس کالا به این مهم یعنی تعدیل قیمت برای مصرف کننده‌ی واقعی دست پیدا می‌کنیم اما دیگر تصمیمات مکمل نیز باید به کمک این روش عرضه آمده و سبب حذف صف‌های خرید کاذب شود.

وی تصریح کرد: اقداماتی از قبیل افزایش عرضه خودرو به شکل افزایش تولید و سامان بخشی به واردات خودروهای با کیفیت می تواند ضمن ایجاد رقابت برای کیفیت بهتر، سبب افزایش عرضه نیز شود.

وی با بیان اینکه از دیگر مزیت‌های عرضه خودرو در بورس کالا می‌توان به شفافیت در عرضه اشاره کرد، گفت: امید است شاهد استمرار عرضه خودرو در بورس کالا باشیم تا گام برداشته شده در جهت ایجاد شفافیت در عرضه‌ خودرو با اجرای دیگر اقدامات مذکور در ادامه‌ روند اصلاحی و تکمیلی در پیش گرفته شود. این نوع جامع نگری می تواند ما را به عرضه‌ خودروی باکیفیت و قیمت مناسب برساند که سبب رضایتمندی مصرف کنندگان نیز می‌شود.

کد خبر: ۱۹۰٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha