۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
درب‌های اقتصادی جدیدی در کشور باز می‌شود| صنعتی شدن کشاورزی
رضایی:

درب‌های اقتصادی جدیدی در کشور باز می‌شود| صنعتی شدن کشاورزی

ساری- معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: درب‌های جدید اقتصادی فراروی کشور در حال بازگشایی است و تجارت و سوآپ از جمله آن به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن رضایی شنبه شب در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در استانداری مازندران از افزایش صادرات نفت در آبان ماه سال جاری و رسیدن به یک میلیون بشکه در روز خبر داد و گفت: دیوار تحریم های اقتصادی را با قدرت می شکینم و ثابت کردیم که می توان تحریم ها را شکست.

وی افزود: بسیاری از درهای اقتصادی را در منطقه، همسایگی و کشورهای دیگر در حال بازکردن هستیم و دشمن تلاش می کنند تا ریسک سرمایه گذاری را بالا برند تا نتایج خود را کسب کنند.

وی با اظهار این که درجنگ اقتصادی به سر می بریم از کارآفرینان به عنوان افسران جنگ اقتصادی یاد کرد و گفت: امروز غیر از صادرات ترانزیت و سوآپ می توانیم داشته باشیم و باید آن را جدی گیریم.

رضایی با بیان این که روابط خارجی را باید درست کنیم، عضویت در شانگهای و اوراسیا را مهم دانست و گفت: برپایی نمایشگاه های خارجی در کشورهای روسیه و غیره از دیگر زیرساخت هایی توسعه تجارت به شمار می رود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: با تجارت و ترانزیت و سوآپ می توانیم میلیاردها دلار درآمد کسب کنیم و تقویت زیرساخت های دولت از دیگر تلاش ها و اقدامات به شمار می رود و اصلاح ساختار بودجه دولت از دیگر راهبردها است.

وی توجه به زنجیره ارزش محصولات ایرانی را مهم برشمرد و گفت: در مازندران کشاورزی به صورت سنتی تولید و صادر می شود و زنجیره ارزش را باید در استان پیاده سازی و کشاورزی را صنعتی کنیم.

کد خبر: ۱۹۰٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha