۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
دلالان «محصولات کشاورزی» را تلفنی خرید و فروش می‌کنند
رضایی:

دلالان «محصولات کشاورزی» را تلفنی خرید و فروش می‌کنند

ساری- معاون اقتصادی رئیس جمهووری تکمیل نبودن زنجیره ارزش تولید تا صادرات را سبب دلال بازی دانست و گفت: دلالان محصولات کشاورزی را با یک تلفن خرید و فروش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن رضایی پیش ازظهر شنبه در همایش استادان بسیجی مازندران در ساری با اشاره به اینکه اقتصاد در کشور در گذشته بد برنامه ریزی شده است، افزود: برای توسعه اقتصادی باید مردمی شود و دولت سیزدهم در حال تلاش در این حوزه است.

وی اجرانشدن اصل هفتم قانون اساسی به معنای واقعی و بهره گیری نشدن از ظرفیت های مردمی را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: راهبرد توسعه اقتصادی مردمی کردن امور و اقتصاد است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان این که در گذشته استان های شمالی نظیر مازندران از داشتن صنایع و واحدهای تولیدی محروم نگه داشته شدند، آن را بدترین سیاست اقتصادی بیان کرد و گفت: باید واحدهای فرآوری مطابق با زیست بوم منطقه شکل گیرد.

رضایی بر لزوم تکمیل زنجیره تولید تا صادرات تاکید کرد و گفت: وقتی زنجیره ارزش در حوزه تولید و کشاورزی وجود نداشته باشد دلالان همانند علف های هرز جولان می دهند.

وی یادآور شد: دلالان با یک تلفن محصولات کشاورزی را با پایین ترین قیمت می خرند و با بیشترین قیمت می فروشند از این رو باید زنجیره ارزش را تکمیل کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور مسئله محوری اقتصاد و ایجاد حلقه های تولید و بازاریابی، راه اندازی واحدهای فراوری را ازنیازهای جامعه بیان کرد و گفت: اگر محوز راه اندازی ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی به مازندران داده نشود، اشتباه بزرگی است.

وی با اشاره به مشکلات فراروی برنج و پرتقال مازندران، پیگیری برای رفع آن را از جمله برنامه های دولت برشمرد و گفت: دولت برنامه های اقتصادی خوبی با محوریت مردم شروع کرده است.

کد خبر: ۱۹۰٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha