۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۲
عملکرد قابل دفاع دولت سیزدهم در مدیریت بازار ارز| کشور گرفتار ناترازی ارزی نیست
نماینده مردم شیروان در مجلس مطرح کرد

عملکرد قابل دفاع دولت سیزدهم در مدیریت بازار ارز| کشور گرفتار ناترازی ارزی نیست

جدی، نماینده مردم شیروان گفت: اقداماتی که پس از افزایش نرخ ارز در دستور کار دولت قرار گرفت، به سرعت مثمرثمر واقع شد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علی جدی، نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره مدیریت بازار ارز گفت: شکی در انجام مدیریت مناسب بازار ارز از سوی دولت وجود ندارد، زیرا شاهد بودیم کارهایی که پس از افزایش نرخ ارز در دستور کار قرار گرفت، به سرعت مفید واقع شد، البته چنانچه زودتر از این‌ها به این موضوع توجه می‌شد، کار به این مرحله نمی‌رسید.

وی در ادامه اضافه کرد: کشور در حال حاضر با صادراتی که در حوزه نفت و فولاد صورت می‌گیرد، گرفتار ناترازی ارزی نیست و در عمل ناترازی به صفرهم رسیده است، ولی شرایط ارزی به شکلی در آمد که نگرانی‌هایی را ایجاد کرد.

نماینده مردم شیروان درخصوص اقدامااتی که طی این چند روز از سوی بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز انجام شد، اظهار داشت: کارهای مثبتی انجام گرفت و نتیجه آن را هم مشاهده کردیم، اما متاسفانه فضای روانی و بی اعتمادی برای ارزش دلار ایجاد شد که شکستن آن سخت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در این رابطه ابراز کرد: دولت پیش از اتفاق اخیر نرخ ارز را خیلی خوب مورد کنترل قرار داده بود و کارهایی که طی این مدت در رابطه با ثبات در بازار ارز انجام داد، قابل دفاع است، اما حرکت بازار به سمت افزایش نرخ ارز به دلیل مسئله مذاکرات برجام قابل پیش بینی بود.

جدی در ادامه افزود: با این حال کارهای انجام شده به خصوص بخش قطع یارانه‌های کسانی که با کارت ملی ارز دریافت کردند، خوب بود، زیرا اینکه هر کسی با کارت ملی ارز دریافت کند و برای انجام آن کارت ملی را مورد خرید و فروش قرار دهد یا با کارت ملی‌های مختلف کارت بازرگانی بگیرد، ایراد دارد و باید برخورد قضایی شود.

وی در این خصوص تصریح کرد: بسیاری از کارت‌های بازرگانی با این مشکل روبرو است، در خصوص خرید وفروش ارز هم به همین شکل است. دولت در بخشنامه‌های اجرایی می‌تواند موانعی را اجرایی سازد.

نماینده مردم شیروان در ادامه ضمن اشاره به بازداشت تعدادی از دلالان بازار ارز یادآور شد: بازداشت این افراد تا جایی یاری رسان است، اما تا زمانی که زمینه سوءاستفاده وجود دارد، این اتفاقات تکرار می‌شود، بنابراین باید زمینه را از بین برد، زیرا این افراد به سرعت برای انجام کارهای خود مسیر دیگری را انتخاب می‌کنند.

کد خبر: ۱۹۰٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha