۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
چند راه سرمایه‌گذاری از زبان دومان سهند

چند راه سرمایه‌گذاری از زبان دومان سهند

امروزه در ایران سرمایه‌گذاری بسیار رونق پیدا کرده است و همه به دنبال بهترین روش سرمایه‌گذاری و کسب درآمدهای خفته هستند.

به گزارش بازار، امروزه در ایران سرمایه‌گذاری بسیار رونق پیدا کرده است و همه به دنبال بهترین روش سرمایه‌گذاری و کسب درآمدهای خفته هستند، ولی بین همه این روش‌های سرمایه‌گذاری کدام یک مناسب هستند و کدام یک می‌تواند سرمایه شما را چند برابر کند؟

۱۰ نکته که قبل از سرمایه‌گذاری باید بدانید

  1. یک نقشه راه مالی شخصی ترسیم کنید.
  2. منطقه راحتی خود را در ریسک‌کردن ارزیابی کنید.
  3. ترکیب مناسبی از سرمایه‌گذاری‌ها را در نظر بگیرید.
  4. در صورت سرمایه‌گذاری سنگین در سهام کارفرما یا هر سهام فردی مراقب باشید.
  5. ایجاد و نگهداری صندوق اضطراری
  6. بدهی کارت اعتباری با بهره بالا را پرداخت کنید.
  7. میانگین هزینه دلار را در نظر بگیرید.
  8. از سرمایه‌های راکت استفاده کنید.
  9. گهگاه تعادل مجدد سرمایه‌گذاری‌های خود را در نظر بگیرید.

۱۰.از شرایطی که می‌تواند منجر به کلاهبرداری شود اجتناب کنید.

روش اول، سرمایه‌گذاری در املاک

چند راه سرمایه‌گذاری از زبان دومان سهند

دومان سهند : بهتر است با هم روراست باشیم، قبل از هر چیزی این روش یک روش عالی ولی با نظام جدید که وضع شده است کمی دردسرهای خودش را دارد؛ اما می‌شود گفت یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت است.

خرید ملک اغلب مستلزم هزینه‌های اولیه مانند پیش‌پرداخت و بازسازی است. همچنین هزینه‌های مداوم (و شاید غیرمنتظره) مانند تعمیر و نگهداری، برخورد با مستأجران اگر تصمیم به اجاره ملک دارید، وجود دارد.

  • ۴ راه ساده برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات
  1. املاک اجاره‌ای

داشتن املاک اجاره‌ای می‌تواند یک فرصت عالی برای افرادی باشد که صبر برای مدیریت مستأجران دارند. بااین‌حال، این راهبُرد به سرمایه قابل‌توجهی برای تأمین هزینه‌های نگهداری اولیه و پوشش ماه‌های خالی نیاز دارد.

مثبت فکر کنیم:

  • درآمد منظم را فراهم می‌کند
  • سرمایه را به حداکثر می‌رساند
  • هزینه های مرتبط کسر مالیات

منفی فکر کنیم:

  • مدیریت مستأجران می‌تواند خسته‌کننده باشد
  • احتمال آسیب رساندن به اموال

  1. گروه‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

گروه‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات برای افرادی که می‌خواهند بدون دردسر مدیریت املاک اجاره‌ای داشته باشند، ایده‌آل هستند. سرمایه‌گذاری در این گروه‌ها نیاز به سرمایه و دسترسی به منابع مالی دارد.

مثبت فکر کنیم:

  • درآمد بیشتر از مالک بودن ملک و اجاره دادن ملک توسط مالک را دارا است
  • درآمد از سرمایه‌های خفته را فراهم می‌کند

منفی فکر کنیم:

  • ریسک‌پذیری بالا و ازدست‌دادن سرمایه
  • دارای هزینه‌های بسیار مالیاتی
  • خطر بالاکشیدن پول توسط مدیران بالادست

  1. تلنگر خانه

تلنگر خانه برای افرادی است که تجربه قابل‌توجهی در ارزیابی، بازاریابی و نوسازی املاک دارند. تلنگر خانه نیاز به سرمایه و توانایی انجام یا نظارت بر تعمیرات در صورت نیاز دارد.

این ضرب‌المثل سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات است. همان‌طور که معاملات روزانه با سرمایه‌گذاران خرید و نگهداری متفاوت است، دلالان املاک و مستغلات، از صاحبخانه‌های که خود خرید و اجاره را مدیریت می‌کنند متمایز هستند. به‌عنوان‌مثال: دلالان املاک و مستغلات اغلب به دنبال فروش سودآوری املاک کم ارزشی هستند که در کمتر از شش ماه به آن برسند.

  1. صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

نمای سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند نمونه کارها را در معرض املاک و مستغلات بدون معامله سنتی املاک و مستغلات قرار دهند، بهترین است.

  1. بسترهای آنلاین املاک و مستغلات

پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات برای کسانی است که می‌خواهند به دیگران در سرمایه‌گذاری در یک معامله تجاری یا مسکونی بزرگ‌تر بپیوندند. سرمایه‌گذاری از طریق پلتفرم‌های آنلاین املاک و مستغلات انجام می‌دهند که به‌عنوان سرمایه‌گذاری جمعی املاک نیز شناخته می‌شود. این هنوز به سرمایه‌گذاری نیاز دارد، اگرچه کمتر از آنچه برای خرید مستقیم املاک لازم است.

  • مزایا و معایب صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

بدون شک یکی از بهترین نوع سرمایه‌گذاری، فعالیت در بازار املاک و مستغلات است چرا که همه آحاد جامعه چه در بخش سکونت، اشتغال، اماکن مذهبی، آموزشی، رفاهی، تجاری و غیره نیازمند املاکی با کاربری خاص خود هستند، بنابراین بهترین نتایج و بازدهی را به دنبال دارند چرا که برای افراد به عنوان ضرورت و نیاز اساسی محسوب می‌شود. در این میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به عنوان واسطه خوبی برای نتیجه بخش بودن سرمایه‌گذاری عمل می‌کنند و فرآیند و چالش‌های کار با کمک این صندوق‌ها کاهش پیدا می‌کند.

روش دوم: سهام مستقیم

چند راه سرمایه‌گذاری از زبان دومان سهند

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد ثروت برای اهداف بلندمدت، سرمایه‌گذاری در سهام است. نمونه‌های زیادی از سهام وجود دارد که ثروت سرمایه‌گذاران را در طول زمان چندین برابر کرده است.

  • مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در سهام مستقیم

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دانش کافی برای حضور در بازار سهام و وقت کافی برای رصد بازار سهام را دارید، اهل ریسک‌پذیری هستید، انعطاف پذیرید و با جدیت امور مالی خود را پیگیری می‌کنید، ورود به این بازار به شما پیشنهاد می‌شود چرا که با داشتن این فاکتورها می‌توانید آینده مالی خوبی داشته باشید، در غیر این صورت بهتر است به این بازار ورود پیدا نکنید چرا که نداشتن تعداد و یا کلیه این فاکتورها باعث از دست رفتن سرمایه‌ای که به سختی به دست آورده‌اید و همچنین بی‌اعتمادی به این نوع سرمایه‌گذاری می‌شود.

روش سوم: صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک

یکی از راه‌های کاهش ریسک اجتناب از تخریب‌کننده‌های ثروت، کمک حرفه‌ای و تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری‌های خود در چندین سهام است. این جایی است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک وارد میدان می‌شوند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک عمدتاً در سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما آن‌ها پول شما را فقط روی ۱ یا ۲ سهم متمرکز نمی‌کنند. این روش سرمایه‌گذاری‌های شما را در چندین سهام متنوع می‌کند. مهم‌تر از آن، مدیران حرفه‌ای صندوق، این صندوق‌ها را اداره می‌کنند؛ بنابراین آن‌ها پول شما را تنها پس از تحقیقات کافی سرمایه‌گذاری می‌کنند. در نتیجه، شانس شما را برای بازدهی خوب در درازمدت افزایش می‌دهد.

  • مزایا و معایب صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک

صندوق‎‌های سرمایه‌گذاری مشترک، منبع درآمدی غیر مستقیمی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شوند و از این حیث پس از جمع‌آوری سرمایه افراد، با رشد و افزایش سود و بازدهی فراوان، سرمایه‌گذاران نیز از آن بهره‌مند می‌شوند و این موضوع در سنوات اخیر به وضوح دیده شده است و افراد تمایل بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم نشان می‌دهند تا سرمایه‌گذاری مستقیم. خرید اوراق بهادار در بازارهای مختلف این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که دانش و تجربه مالی خود را ارتقاء دهند و شمِ اقتصادی آن‌ها نیز رشد پیدا کند و با چالش‌هایی نظیر عدم نقد شوندگی و یا تأخیر در فرآیند فروش، صف‌های فروش متعدد و یا خروج پی در پی از سهم و غیره روبرو نشوند؛ از طرفی دیگر نمی‌توان گفت که صندوق‌های سرمایه‌گذاری به صورت مطلق دارای مزیت هستند و بدون شک معایبی را نیز به همراه دارد که یکی از این موارد این است که سرمایه‌گذار اطلاعات دقیقی از نحوه سرمایه‌گذاری و میزان سود و بازدهی در اختیار ندارد و ممکن است میزان سود دریافتی از اصل سود به دست آمده، کمتر باشد.

روش چهارم: طلا

طلا از دوران باستان نماد ثروت بوده است و حتی در حال حاضر، درخشش خود را به‌عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری که می‌تواند تورم را شکست دهد، از دست نداده است.

طلای فیزیکی روش سنتی خرید فلز زرد بوده است. اما با محدودیت‌هایی مانند هزینه‌های اضافی ساخت یا طراحی یا هزینه‌های ذخیره‌سازی همراه است. برای غلبه بر این محدودیت‌ها، می‌توانید طلا را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و ETF خریداری کنید.

کد خبر: ۱۹۰٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha