۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
سود تولید قطعات بدنه خودرو در جیب تولیدکننده خارجی
رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی بهمن مطرح کرد؛

سود تولید قطعات بدنه خودرو در جیب تولیدکننده خارجی

اصفهان - پورابراهیم، رئیس هیئت مدیره گروه بهمن گفت: صنعت خودرویی ما باید بر تولید قطعات بدنه خودرو متمرکز شود که اشتغالزایی خوبی برای کشور خواهد داشت به جای اینکه سود آن به جیب تولیدکننده خارجی رود.

به گزارش خبرنگار بازار، شانزدهمین نمایشگاه صنعت خودرو پس از سه سال وقفه طی روزهای ۳ تا ۶ آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در حال برگزاری است.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه علی پورابراهیم آبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت تمرکز صنعت خودور بر ساخت بدنه خودروها و اشتغالزایی خوب این بخش برای کشور اظهار داشت: این پروسه به شکل کامل توسط اپراتور و کارگر انجام می شود و بر این اساس توجه به این بخش کاملا یک نیاز ضروری و منطقی در شرایط فعلی اقتصادی کشور است و باید تولیدکننده داخلی در این بخش جای تولیدکننده خارجی را بگیرد.

وی افزود: به طور مثال در صورت ایجاد زیرساختها برای ساخت یک بدنه خودروی دیگنیتی از شرکت ما در داخل ایران، حداقل برای ۴۰ نفر مستقیم اشتغالزیی می شود و پس از نصب و راه‌اندازی سه خط تولید بدنه خودروهای دیگنیتی، فیدلیتی و ریسپکت نیز برای بیش از ۲۰۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و قائم مقام گروه خودروسازی بهمن با اشاره به اینکه بر این اساس تمرکز صنعت خودرویی کشور در این بخش تحول اقتصادی ویژه ای را در این بخش رقم خواهد زد، بیان کرد: از یک سو باید به منابع غنی آهن، فولادسازی و ورق سازی کشور توجه ویژه داشته باشیم، به طور مثال به جای خام فروشی از این منابع در تولید قطعات بدنه خودرو می توان استفاده بسیار خوبی داشت.

استفاده از منابع غنی کشور برای تولید قطعات داخلی خودرو

وی اضافه کرد: هم اکنون قطعات بدنه خودرو از خارج وارد می شود که علاوه بر هزینه حمل و نقل، سود تولید نیز به جیب تولیدکنندگان خارجی می رود، ما هم اکنون برای استفاده بدنه خارجی خودرو تاکنون به کیفیت سطح صاف نرسیده ایم و این در حالی است که این ظرفیت را در کشور خودمان داریم.

پورابراهیم آبادی گفت: در راستای دستیابی به خودکفایی تولید قطعات بدنه خودرو که همان طور که بیان شد، ارزش افزوده بالایی دارد همواره تلاش کرده ایم و در این راستا برای ساخت خطوط پرس بدنه سرمایه گذاری لازم را انجام داده ایم.

خودکفایی کامل گروه بهمن موتور در تولید قطعات خودرو تا بهمن ماه

وی با بیان اینکه قطعات خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی به زودی به شکل کامل در داخل تولید می شود، ابراز داشت: خط بدنه‌سازی خودروی فیدلیتی با ظرفیت روزانه ۲۰۰ دستگاه نصب و راه اندازی شده و در حال تولیدهستیم.

رئیس هیئت مدیره و قائم مقام گروه خودروسازی بهمن تاکید کرد: خط تولید خودروی دیگنیتی نیز در مرحله تولید آزمایشی است و به زودی این خط نیز با ظرفیت ۱۰۰ دستگاه در روز قابلیت تولید تمام قطعات دو مدل دیگنیتی را دارد و به زودی خط سوم برای بدنه خودروی ریسپکت راه اندازی می شود.، بدین ترتیب تا پایان بهمن ماه قطعات بدنه هیچ خودرویی در کارخانه بهمن موتور مونتاژ شده نخواهد بود.

وی ابراز داشت: تلاش می‌کنیم تمام خودروهای کامیونت بهمن دیزل امکان نصب آپشن‌های کاربری متفاوت را از روز اول تولید در خط تولید داشته باشد.

پورابراهیم آبادی گفت: روند اشتغالزایی در این شرکت بسیار مناسب است به نوعی که در یک سال و نیم گذشته شمار نیروهای گروه خودروسازی بهمن موتور دو برابر شده است و این روند اشتغالزایی ادامه دارد.

گفتنی است شانزدهمین نمایشگاه صنعت خودرو طی روزهای ۳ تا ۶ آذرماه در ساعت بازدید ۱۵ تا ۲۱ واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشن‌دشت میزبان علاقه‌مندان، متخصصان، کارشناسان و عموم شهروندان خواهد بود.

کد خبر: ۱۸۹٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha