۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
هشدار وزیران انرژی اتحادیه اروپا درباره قیمت گاز

هشدار وزیران انرژی اتحادیه اروپا درباره قیمت گاز

شبکه تلویزیونی پرس تی وی در گزارشی از هشدار وزیران انرژی اتحادیه اروپا درباره قیمت انرژی خبر داد.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی پرس تی وی در گزارشی از هشدار وزیران انرژی اتحادیه اروپا درباره قیمت انرژی خبر داد.

وزیران انرژی اتحادیه اروپا در خصوص وقوع یک فاجعه اقتصادی در این اتحادیه در سال ۲۰۲۳ هشدار دادند. آن‌ها اعلام کردند تنها با ارائه یک برنامه برای خرید گاز مقرون به صرفه بین کشورهای عضو این اتحادیه می‌توان جلوی این فاجعه را گرفت.

اتحادیه اروپا در حال حاضر بیش از هر منطقه‌ای در جهان در حال پرداخت هزینه برای گاز است. کمیسیون اروپا پیشنهاد تعیین حداکثر قیمت برای گاز طبیعی در ۲۷۵ در هر مگاوات ساعت را مطرح کرده بود. وزیران انرژی اتحادیه اروپا در نشست روز پنجشنبه این ایده را به صورت کامل رد کردند.

کنستانتینوس اسکرکاس وزیر انرژی یونان: تعیین قیمت بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو یک میزان حداکثری واقع گرایانه است و این اقدام به ما در کاهش قیمت گاز و همچنین قیمت برق کمک خواهد کرد.

خبرنگار: اما تعیین هر گونه میزان حداکثری در قیمت گاز می‌تواند سبب شود تأمین کنندگان گاز تانکرهایشان را روانه دیگر بخش‌های جهان همانند آسیا کنند که در آن‌ها میزان حداکثری برای قیمت‌ها تعیین نشده است.

کادری سایمون کمیسر انرژی اتحادیه اروپا: اگر این ساز و کار به نحوی طراحی شده باشد که سبب شود ما در بازارهای بین المللی انرژی سهم ال ان جی خود را از دست دهیم، می‌توانیم این ساز و کار را تعلیق کنیم.

خبرنگار: با شرایط فعلی در اتحادیه اروپا، هیچ گونه تضمینی وجود ندارد که یک قیمت قابل مدیریت گاز یا حتی تأمین گاز برای سال ۲۰۲۳ وجود داشته باشد.

جوزف سیکلا وزیر تجارت جمهوری چک: اگر نتوانیم اقتصادهای خود را سیال و پویا نگه داریم قادر نخواهیم بود از اوکراین حمایت کنیم. ما باید هر چه در توان داریم برای جلوگیری از وقوع چنین سناریویی انجام دهیم.

کد خبر: ۱۸۹٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha