۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
لزوم افزایش قدرت اتحادیه های کشاورزی در راستای تقویت بازارهای هدف
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

لزوم افزایش قدرت اتحادیه های کشاورزی در راستای تقویت بازارهای هدف

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به دنبال تقویت و افزایش قدرت اتحادیه ها و تشکل های بخش کشاورزی هستیم و معتقدیم سیاست گذاری های بخش کشاورزی بدون مشارکت اتحادیه ها محقق نخواهد شد.

به گزارش بازار، صبح امروز جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی به ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و با حضور معاونین وزیر روسای سازمانها و مسئولان ذی ربط در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این جلسه، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی، بر عدم ممنوعیت و محدودیت های لحظه ای صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ هیچ گونه ممنوعیتی در صادرات محصولات کشاورزی نداشته ایم، تصریح کرد: در سال گذشته صادرات و واردات محصولات کشاورزی با وضع عوارض و تعرفه های گمرکی مدیریت شده است. وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید و تامین محصولات کشاورزی خود را موظف به حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان بخش کشاورزی می داند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نقش مهم اتحادیه ها و تشکل های بخش کشاورزی در مدیریت بازار داخل و توسعه صادرات محصولات کشاورزی گفت: به دنبال تقویت و افزایش قدرت اتحادیه ها و تشکل های بخش کشاورزی هستیم. معتقدیم سیاست گذاری های بخش کشاورزی بدون مشارکت اتحادیه ها محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: ازجمله مهمترین دلایل موفقیت در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها زحمات، تلاش ها و همراهی اتحادیه های بخش کشاورزی بوده است.

ساداتی نژاد در ادامه تصریح کرد: به دنبال واگذاری مدیریت بازار داخل و صادرات محصولات کشاورزی به اتحادیه ها و تشکل ها هستیم. این واگذاری به شرط تعادل و تثبیت بازار داخل در نظر گرفته شده است‌.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که دولت با رفع تعهد ارزی در بخش کشاورزی موافق است، عنوان کرد: در این راستا تلاش کردیم شیر خشک و مرکبات را در زمان محدود رفع تعهد کنیم.

کد خبر: ۱۸۹٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha