۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
برنامه‌ریزی برای تولید ۱۸ میلیون دستگاه لوازم‌ خانگی

برنامه‌ریزی برای تولید ۱۸ میلیون دستگاه لوازم‌ خانگی

­عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: سال گذشته ۱۶ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی در کشور تولید شد و برنامه‌ریزی شده تا پایان امسال این تعداد به بیش از ۱۸ میلیون دستگاه برسد.

به گزارش بازار، علیرضا محمدی دانیالی افزود: امروز تولید لوازم‌خانگی در مقایسه با چند سال گذشته بسیار خوب و در مقایسه با سال ۹۷، تولید بیش از ۲ برابر شده است.


وی اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری‌های خوب انجام شده و همچنین رقابت شرکت‌ها، کیفیت و کمیت تولیدات در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است.

محمدی دانبالی به صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری لوازم‌خانگی در سال گذشته اشاره کرد که با وجود تداوم تحریم‌ها، همچنین مشکلات بانکی و معضلات حواله پول محقق شده و انتظار می‌رود امسال این رقم به بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برسد.

وی همچنین گریزی به رکود این روزهای بازار زد و گفت: تورم موجود در اقتصاد سبب شده تا رشد قیمت‌ها و هزینه‌های تولید را شاهد باشیم، همچنین مطابق آمارها در ۱۰ سال گذشته قدرت خرید جامعه ایرانی ۳۴ درصد کاهش داشته است که به تشدید شرایط رکود تورمی و کاهش خرید لوازم‌خانگی انجامیده است.

این عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: برای دستیابی به رشد هشت درصدی برنامه ریزی شده در اقتصاد، بخش لوزام‌خانگی هم باید همپای دیگر بخش‌ها و صنایع رشد کند؛ بر این اساس رکود موجود در بازار باید با کلان‌نگری راهکار حاکمیتی برای آن اندیشیده شود.

محمدی دانیالی درخصوص برنامه‌های توسعه صادرات این محصولات، گفت: دو مشکل در مسیر صادرات وجود دارد؛ نخست، وقتی خارجی‌ها لوگوی «ساخت ایران» را می‌بینند کمی عقب‌نشینی می‌کنند و دوم، تحریم‌ها که سبب می‌شود تا برخی شرکت‌ها تمایل به همکاری با شرکت‌های ایرانی نداشته باشند.

وی گفت: برای صادرات نیز یکی از مشکلات اساسی ناتوانی در حواله‌کرد پول از طریق نظام بانکی است.

محمدی‌دانیالی همچنین با اشاره به فضای پیش آمده پیش روی شرکت‌ها برای حضور و نفوذ در بازار روسیه ناشی از جنگ این کشور با اوکراین، افزود: روسیه بازار بسیار بزرگ و باظرفیتی است و می‌توان کارهای اساسی در آن انجام داد.

وی با اشاره به رفت و آمد هیئت‌های مختلف ایرانی و روسیه برای توسعه مراودات، تاکید کرد: در این مسیر باید دولت، مسئولان امر و بخش خصوصی با یکدیگر متحد شوند، همچنین وزارتخانه‌های صمت، امور خارجه، اتاق‌های بازرگانی و بانک‌ها پای کار بیایند.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران درخصوص برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی گفت: با اینکه ۳۴ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده بود، اما تا امروز بیش از ۷۰‌هزار متر مربع درخواست داشته ایم و استقبال بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: به همین دلیل در حال مدیریت مساله هستیم تا با تخصیص فضای کمتر، شرکت‌های داخلی و خارجی بیشتری بتوانند حضور بیابند، هرچند به دلیل تداوم تحریم‌ها و شرایط کرونایی استقبال خارجی‌ها در این دوره کمتر بوده است.

کد خبر: ۱۸۹٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha