۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
سازمانی که نه برنامه ریزی دارد و نه مدیریت بر امور| دیگر در جلسات بررسی لایحه بودجه شرکت نمی کنم
در گفتگو با بازار عنوان شد

سازمانی که نه برنامه ریزی دارد و نه مدیریت بر امور| دیگر در جلسات بررسی لایحه بودجه شرکت نمی کنم

نظری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تخصیص بودجه گفت: این سازمان نه برنامه ریزی و نه مدیریتی بر امور دارد و تخصیص بودجه در این سازمان هم محل ایراد است.

سید غنی نظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با انتقاد از عدم تخصیص منابع بودجه ۱۴۰۱ گفت: بنده این بار تصمیم گرفتم که به بودجه سالیانه رای ندهم و حتی در جلسات بررسی این بودجه شرکت نکنم.

وی درباره چرایی این مسئله بیان کرد: به واقع ۲۹۰ نماینده درباره بودجه سالیانه تصمیم گیری می کنند و اما اگر این بودجه با منویات رئیس سازمان برنامه وبودجه مطابقت نداشته باشد، هیچ تخصیص منابعی صورت نگرفته و مواد آن کان لم یکن تلقی می شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر تمام مجلس درباره بودجه تصمیم بگیرد و اما اراده ای در سازمان برنامه و بودجه نباشد، به اصطلاح ما در مجلس معطل هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع رئیس مجلس باید از حیثیت مجلس دفاع کند، از این رو بنده اگر رئیس مجلس بودم مطمئن باشید اولین اقدام من حذف سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود.

نظری بیان کرد: متاسفانه این سازمان نه برنامه ریزی و نه مدیریتی بر امور دارد و تخصیص بودجه در این سازمان هم محل ایراد است.

چه نیاز به سازمان عریض و طویلی به اسم سازمان برنامه و بودجه است

وی بیان کرد: به اعتقاد بنده تخصیص بودجه باید در استان ها توسط استانداری ها صورت گیرد و به سازمان ها هم در قانون بودجه تکلیف شود؛ از این رو دیگر چه نیاز هست ما سازمان عریض و طویلی به اسم سازمان برنامه و بودجه داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه هرکدام از مسئولین این سازمان خودشان را فعال مایشاع بدانند و هیچ کاری هم انجام ندهند به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

این نماینده مجلس بیان کرد: ما ۱۰۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای اشتغالزایی مصوب می کنیم و اما مسئولین یک ریال از آن را پرداخت نمی کنند و می گویند تخصیصی دوبرابری در این بخش داشته ایم. خب این جای سوال دارد که این تخصیص ها کجا پرداخت شده که ما آن را مشاهده نکردیم؛ یعنی به کجا و چه کسی تخصیص داده اند و چه کسانی استفاده کرده اند لذا این موارد باید شفاف شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: با این وضعیتی که مجلس در زمینه بودجه ریزی دارد، بودجه نریزد بهتر است! در این بخش عمده ایرادات متوجه مجلس است چراکه این مجلس است که باید دولت را مکلف به اجرای بودجه کند.

وی بیان کرد: مجلس باید دولت را مکلف به اجرای قانون کند و قانون باید ابزار اجباری داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: اینکه ما پانصد بار به مسئولین تذکر دهیم چه اتفاقی رخ می دهد؟ اگر گفته شود مسئولی ظرف سه ماه مسئولیت خود را انجام دهد و اگر انجام نداد عزل می شود، آنوقت است که اتفاق مثبتی رخ خواهد داد لذا ضعف در این بخش از سوی مجلس است و از دولت نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه البته دولت هم به برخی از شعارهای داده شده خود عمل نکرده است، بیان کرد: متاسفانه یک سال از عمر دولت گذشته و اما دولت طبق وعده خود، یک واحد مسکونی نساخته است.

کد خبر: ۱۸۹٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      3 1
      دو لت یکسال دستور همسان سازی رو داده هنوز که هنوزه ا تصمیم جدی نگرفت ،،،هی امروز انجام میشه هی فردا انجام میشه
    • اتش نشان بی چاره IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      1 0
      من آتش نشان رسمی هستم حقوقم ۱۰ تومانه نمی دونم کجای زخم زندگیم بزنمش اخه کسی نیست بگه دولت محترم ۱۰ درصد افزایش حقوق چیه وقتی تورم ما ماهیانه شده ۵۰ درصد