۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
افت شدید ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

افت شدید ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

افت شدید ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا فراتر از نگرانی‌های ناشی از محدودیت‌های مقابله با کرونا در چین بازارهای جهانی نفت را تحت تأثیر قرار داد و قیمت‌های نفت افزایش یافت.

به گزارش بازار، انتشار داده‌هایی درباره کاهش بیش از حد انتظار ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته گذشته بر نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای سوخت از سوی چین در بحبوحه تشدید محدودیت‌های کرونا غلبه کرد و قیمت‌های نفت خام را افزایش داد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت۷ و ۱۹ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۷ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش ۸۸ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه معامله شد

در همین حال، قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۲۵ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۲۰ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی روز سه‌شنبه (یکم آذرماه) حدود یک درصد افزایش یافت، زیرا پس از عربستان دیگر اعضای اوپک از جمله امارات متحده عربی، کویت، عراق و الجزایر نیز مذاکره درباره افزایش تولید نفت ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) را تأیید نکردند.

تینا تنگ، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز در این باره گفت: افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام، نگرانی‌ها درباره مورد اقتصاد این کشور و تأثیر آن بر تقاضای سوخت را تشدید کرده است و احتمال می‌رود این روند به محدود کردن افزایش قیمت نفت ادامه دهد.

مرکز مالی شانگهای اواخر روز سه‌شنبه قوانین سختگیرانه‌تری را برای افرادی که وارد شهر می‌شوند وضع کرد و در پکن هم پارک‌ها و موزه‌ها تعطیل شد.

کد خبر: ۱۸۹٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha