۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
کاهش قدرت خرید اجناس توسط کاسبان بجنوردی
رئیس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی مطرح کرد:

کاهش قدرت خرید اجناس توسط کاسبان بجنوردی

بجنورد- رئیس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی گفت: به دلیل نوسانات ارزی، متاسفانه توان خرید اجناس توسط کاسبان و بازاریان بجنورد نیز کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی امیدوار رئیس اتاق اصناف مرکز خراسان شمالی در نشست خبری امروز ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: به مناسبت شهادت این سردار دلاور، روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه جاری بازار بجنورد از ساعت ۸:۳۰ دقیقه الی ۱۰:۳۰ دقیقه صبح به منظور شرکت کسبه و بازاریان در مراسم بزرگداشت این شهید و همرزمانش تعطیل خواهد بود.

کاهش توان خرید کاسبان بجنوردی

امیدوار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کاهش توان خرید اجناس توسط کاسبان بجنوردی افزود: طی ماه های اخیر بازار با نوسانات ارزی بسیاری مواجه شد که این امر بر توان و قدرت خرید کاسبان نیز موثر بوده به طوریکه قدرت خرید بازاریان بجنورد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: علاوه براین، نوسانات ارزی بدون شک در قدرت خرید شهروندان نیز تاثیرگذار است که تمام این موارد وضعیت بازار را تحت شعاع قرار داده و با مشکل مواجه می کند.

امیدوار با تاکید بر ثبات ارز در بازار تصریح کرد: قیمت بیشتر اجناس با رشد دو تا چهار برابری همراه است و متاسفانه اجناس تنها با پرداخت نقدی در اختیار کاسبان قرار می گیرد که وضعیت نامناسبی را ایجاد کرده است.

وی یکی دیگر از مشکلات اصناف بجنورد را عدم صدور فاکتور عنوان کرد و گفت: متاسفانه شماری از افراد سودجو اجناس را انبار و به قیمت های گزاف در اختیار بازاریان قرار می دهد و بخاطر اینکه اجناس خرد استان از شهرهای بزرگ و تهران تامین می شود، عدم صدور فاکتور به یکی از معضلات و مشکلات اصناف تبدیل شده است.

امیدوار اظهار کرد: به طور مثال برخی نمایندگی ها از ۱۰۰ قلم کالا تنها برای ۷۰ قلم فاکتور صادر می کنند این امر موجب فرار مالیاتی نیز می شود.

کسب و کارهای مجازی مشکلی دیگر بر سرراه کاسبان 

رئیس اتاق اصناف بجنورد با اشاره به فعالیت ۱۶ هزار کسبه در این شهر گفت: طی سال های اخیر کسب و کارهای مجازی به عنوان یکی از مشکلات موجود در حوزه فعالیت کسب و کار کاسبان عنوان می شود در حالیکه بخشی از عرضه جنس در کانال ها و سایت های مجازی با کلاهبرداری همراه است.

امیدوار تصریح کرد: به منظور جلوگیری از کلاهبرداری ها و ساماندهی کسب و کارهای مجازی، اتحادیه کشوری تحت عنوان اتحادیه کسب و کارهای مجازی تشکیل شده که طی ۱۵ روز پروانه فعالیت صادر می کند.

انجام ۶۶۰ بازرسی در بازار بجنورد 

امیدوار با اشاره به انجام شش هزار و ۶۱۵ بازرسی طی ۹ ماهه امسال از سطح بازار مرکز استان اظهار کرد: طی این بازرسی ها ۴۸۷ پرونده تخلف تشکیل شد و ارزش ریالی جرائم در این مدت نیز ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گفته وی، ۸۰ درصد تخلفات اصناف مرکز استان، عدم درج قیمت بر روی اجناس است در صورتی که درج قیمت به عنوان شفاف سازی فعالیت کسبه از ضروریات است.


کلاهبرداری ۴ میلیاردی در میدان بار بجنورد 

رئیس اتاق اصناف بجنورد با اشاره به کلاهبرداری چهار میلیارد تومانی در میدان بار اظهار کرد: این کلاهبرداری در تیرماه امسال اتفاق افتاد و فردی با دلالی اجناس را از میدان بار تهیه و به سایر نقاط صادر می کرده است.

وی افزود: دادستان به این موضوع ورود پیدا کرد و حکم جلب برای فرد صادر شده اما هنوزی وی دستگیر نشده است.

کد خبر: ۱٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha