۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
راهبرد ایمیدرو؛ توازن سرمایه گذاری در مناطق مختلف کشور
رئیس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد

راهبرد ایمیدرو؛ توازن سرمایه گذاری در مناطق مختلف کشور

جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: راهبرد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، توازن سرمایه گذاری در مناطق مختلف کشور است.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، وجیه الله جعفری در نشست با نماینده مردم کازرون و کوه چنار در مجلس گفت: این سازمان، همواره تلاش کرده هدایت نقدینگی را به سمت مناطقی پیش ببرد که در آن مناطق سرمایه گذاری اتفاق نیفتاده است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: وجود معادن در مناطق کم برخوردار و محروم، ظرفیت‌های بالایی را برای توسعه در این مناطق، ایجاد کرده و با اجرای طرح‌های توسعه ای، علاوه بر رونق اقتصادی، امیدواری مردم به آینده و درنتیجه توسعه اجتماعی را به همراه دارد.

در این نشست که با حضور سهامداران طرح الکترود گرافیتی کازرون برگزار شد آقای جعفری از راه اندازی مرحله نخست طرح تولید الکترود گرافیتی کازرون (خط تراشکاری الکترود) در سال آینده خبر داد و افزود: این سازمان با تعیین مجری برای این طرح، به پیگیری و اجرای آن با مشارکت سهامداران، در کمترین زمان اقدام خواهد کرد تا مردم منطقه، از مزایای آن بهره‌مند شوند.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: در حال حاضر، شرکت تشکیل شده و سهامداران، بخشی از سرمایه مورد نیاز را واریز کرده اند، همچنین خرید زمین برای اجرای طرح مذکور قطعی شده و در حال مذاکره برای تامین زیرساخت‌ها است.

اهمیت بالای سیاسی_اجتماعی تصمیم ایمیدرو برای اجرای طرح
نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: با توجه به نیاز کشور به الکترود گرافیتی و راهبردی بودن این محصول در صنعت فولاد، بهتر است ایمیدرو با توجه به داشتن تجربه کافی در این حوزه، به عنوان مجری طرح اقدام کند تا این طرح به سرانجام برسد.

فریدون عباسی افزود: اجرای طرح الکترود گرافیتی در منطقه کازرون موجب شد تا مردم منطقه نسبت به آینده بسیار امیدوار شوند و نتایج پژوهش مرکز پژوهش‌های مجلس و ... از اتفاقات اخیر، نشان داد که اهمیت تصمیم ایمیدرو برای اجرای طرح مذکور در منطقه، از نظر سیاسی - اجتماعی بالاست.

اجرای ۴ بخش طرح تولید الکترود
جلال تقی‌پور اعظم، عضو هیات مدیره شرکت ایریتک، در این نشست درباره وضعیت طرح تولید الکترود گرافیتی گفت: این طرح شامل ۴ خط شامل گرافیتاسیون، پخت، پرس و تراشکاری است که با توجه به ضرورت ملموس شدن سریع نتایج عینی آن برای مردم منطقه، این طرح از انتهای خط به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: بخش‌های دیگر نیز بدون هدر رفت زمان و سرمایه، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۹٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha