۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
رئیس جمهور استعفای وزیر راه و شهرسازی را پذیرفت؛ تدارک وزیر تازه و تدابیر ویژه برای نهضت ملی مسکن
«بازار» گزارش می دهد

رئیس جمهور استعفای وزیر راه و شهرسازی را پذیرفت؛ تدارک وزیر تازه و تدابیر ویژه برای نهضت ملی مسکن

شهریار افندی‌زاده در حالی با حکم رئیس‌جمهور سرپرست وزارت راه و شهرسازی شد که گفته می شود دولت در حال رایزنی برای جایگزین کردن فرد دیگری به جای رستم قاسمی است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سرانجام بعد از کش و قوس های فراوان و تایید و تکذیب ، آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور با استعفای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی موافقت کرد و شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب و معرفی کرد.

طبق گفته های یک مقام مسئول، رئیس جمهور فعلا و تا زمانی که فرد جدیدی را به مجلس معرفی کند افندی زاده را به عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازی معرفی کرده است.

در متن رئیس جمهور آمده است: ضمن تقدیر از تلاشهای رستم قاسمی در دوران مسئولیت خود در وزارت راه و شهرسازی و آرزوی سلامتی برای ایشان، با استعفای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پی تشدید بیماری، موافقت کرد و ابراز امیدواری کرد که بتوان از توانمندی‌های ایشان پس از بهبودی کامل استفاده کرد.

بخش مسکن و حمل و نقل در طی سال های اخیر و بعد از ادغام وزارت راه و شهرسازی دچار چالش شدیدی شد و حال این روزها بعد از سال ها، تفکیک را نجات بخش این وزارتخانه و این دو بخش عنوان می کنند.

یکی از ایراداتی که نمایندگان مجلس به رئیس جمهور منتقل می کردند این بود که بخش مسکن بخش رها شده ای است و حال عمومی وزیر راه به گونه ای نیست که او قادر به رفع مشکلات باشد. هر چند بخش حمل و نقل به خصوص بخش هوایی به تنهایی می تواند انرژی زیادی از وزیر راه و شهرسازی بگیرد.

به نظر می رسد فشارهای نمایندگان مجلس از یک سو و بیماری رستم قاسمی سرانجام به این نتیجه ختم شد که دولت با استعفای رستم قاسمی موافت کند.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بازار در خصوص اینکه آیا وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن موفق عمل کرده است؟ گفت: مشکل اصلی این است که اکنون بازار مسکن کشور صاحب ندارد. شاید وزارت راه و شهرسازی را بتوان مسئول تولید مسکن دانست اما به هر حال مشخص است که این وزارتخانه در بازار مسکن هیچ مسئولیتی ندارد.

وی افزود: وعده ساخت چهار میلیون مسکن بر روی دوش وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده است و همین موضوع می تواند این وزارتخانه را در ساماندهی بازار مسکن دچار مشکل کند. اما به هر حال اگر بخواهیم در بخش تولید مسکن هم به این وزارتخانه نمره بدهیم باید عنوان کنیم که در این بخش هم که همانا وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی است تا حدود زیادی از برنامه عقب هستیم.

سید مهدی هاشمی، بذرپاش، نیکزاد، مهدی دوستی، سعید محمد و تنی چند از مهمترین گزینه های وزارت راه و شهرسازی هستند.

کد خبر: ۱۸۹٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یک ایرانی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
      0 0
      شهر چمستان مساحتی معادل ۱,۵۴۷ کیلومتر مربع دارد. چمستان دارای ۹۶ پارچه آبادی است. لیست مشاورین املاک و آژانس های مسکن در این محدوده طبق آماری که در سایت http://www.manzelan.com/ آمده است 633 مشاور املاک مسکن می باشد. و این در حالی است که در یک منطقه تهران با این تراکم زیاد جمعیت و تعداد واحد مسکونی این تعداد مشاور مسکن وجود ندارد. آیا برای این منطقه این تعداد مشاور املاک لازم است در حالیکه هیچ مغازه دیگری مانند داروخانه . درمانگاه . و سایر مایحتاج مردم وجود ندارد؟ و هیچ نظارت درستی بر آنها نیست ؟ آنها مردم را چپاول میکنند .