۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
صنعت طیور مازندران قابلیت رقابت جهانی را دارد
در گفتگو با بازار؛

صنعت طیور مازندران قابلیت رقابت جهانی را دارد

ساری- عنایتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: صنعت طیور استان به دلیل بهره گیری از استانداردهای روز دنیا قابلیت حضور و رقابت در بازارهای جهانی را دارد.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که مازندران در صنعت دام وطیور ظرفیت های بالایی دارد، گفت: به دلیل بهره گیری از استانداردهای روز جهان قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را دارا هستیم.

وی سرمایه گذاری در حوزه دام و طیور نظیر صنایع شیر و گوشت را ضروری دانست و با اظهار این که در تامین برخی مواد اولیه به دیگر استان ها وابسته هستیم، افزود: در صنعت طیور استانداردهای روز دنیا را دارا هستیم.

وی ادامه داد: مازندران در صنعت دام و طیور قابلیت صادرات به کشورهای حاشیه خزر را دارد و باید شرایط را در این حوزه مهیا و فراهم کنیم.

عنایتی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تولیدات دام و طیور در استان به رغم افزایش نرخ نهاده ها و آزادسازی یارانه ها گفت: میزان تولید و جوجه ریزی رشد سه برابری در استان داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار این که زنجیره های تولید نظیر کشتارگاه ها باد مشکلاتی روبرو هستند، برنامه ریزی برای رفع آن را الزامی خواند و گفت: ۱۱ درصد گوشت سفید کشور با داشتن دو هزار و ۴۰۰ مرغداری در استان تولید می شود.

کد خبر: ۱۸۹٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha