۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
افزایش قیمت طلا در پی کاهش شاخص دلار| فردا برای تعیین قیمت طلا مهم خواهد بود
تحلیل بازار طلا؛

افزایش قیمت طلا در پی کاهش شاخص دلار| فردا برای تعیین قیمت طلا مهم خواهد بود

قیمت طلا پس از چهار روز بی تحرکی، صبح روز سه شنبه موفق شد به بالای ۱۷۴۵ دلار افزایش یابد که به اعتقاد کارشناسان، ناشی از کاهش شاخص دلار در بازار است.

به گزارش بازار، قیمت طلا پس از چهار روز بی تحرکی، صبح روز سه شنبه موفق شد به بالای ۱۷۴۵ دلار افزایش یابد. کارشناسان معتقدند این افزایش قیمت احتمالا واکنشی از سوی بازار طلا به داده های اقتصادی کلیدی آمریکا برای ماه نوامبر است که قرار است فردا، چهارشنبه توسط دولت این کشور منتشر شوند.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا همزمان با ۰.۲۵ درصد کاهش، به ۱۰۷.۵۵ کاهش یافته که کمترین میزان طی سه روز گذشته محسوب می شود. ریزش شاخص دلار که به طور سنتی به سود بازار طلا تمامی می شود، در حقیقت ناشی از به چالش کشیده شدن سیاست های جنگ طلبانه فدرال ررزرو در خصوص افزایش نرخ بهره توسط منتقدین مهمترین نهاد اقتصادی آمریکا است.

در همین حال، بازده اوراق ده ساله خزانه آمریکا نیز امروز، برای نخستی بار طی چهار روز گذشته با ۳.۸۱ درصد کاهش مواجه شد که نشان دهنده واگرایی در سیاست های فدرال رزرو و بازار این کشور محسوب می شود.

پیش بینی قیمت طلا

افزایش قیمت طلا در پی کاهش شاخص دلار| فردا برای تعیین قیمت طلا مهم خواهد بود

قیمت طلا یک کانال نزولی یک هفته ای را زیر ۵۰-SMA نتشکیل داده تا فروشندگان را همچنان نسبت به کاهش قیمت امیدوار نگه دارد. سیگنال‌های شاخص MACD نزولی نیز حاکی از جهت گیری نزولی قیمت ها در بازار است.

با این حال، بازگشت RSI (۱۴) از منطقه اشباع فروش، با نزدیک شدن به خط مقاومت کانال اعلام شده در محدوده ۱۷۵۲ دلار، زیربنای شکل گیری حرکت های بهبود دهنده ای است که الگوی نمودار نزولی را به چالش می کشد.

با این اوصاف، صعود قیمت طلا به محدوده فراتر از ۱۷۵۲ دلار نیاز به تایید اعتبارسنجی از مقاومت ۶۰-۱۷۵۰ دلاری دارد تا خریداران طلا را در به چالش کشیدن سقف ماهانه ۱۷۸۶ دلاری متقاعد کند.

در سوی دیگر، همگرایی خط مقاومت قبلی از اوایل اکتبر و خط پایین کانال نزولی فوق، ۱۷۳۰ دلار را به عنوان نقطه حمایت کلیدی برای فروشندگان نشان می دهد.

همچنین به عنوان یک فیلتر نزولی، پشتیبانی ۱۰۰-SMA نزدیک به ۱۷۱۰ دلار و در آستانه ۱۷۰۰ دلار قرار دارد.

کد خبر: ۱۸۹٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha