۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
ساخت و اجرای چند طرح در شهر فرودگاهی امام خمینی
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام(ره) خبر داد

ساخت و اجرای چند طرح در شهر فرودگاهی امام خمینی

چلندری، سرپرست فرودگاه امام خمینی گفت: در فرودگاه امام خمینی ۱۸ طرح آماده سرمایه گذاری و ۱۵ طرح نیز در حال انجام است.

به گزارش بازار، سعید چلندری در نشست خبری فرودگاه امام خمینی افزود: مطالعات ساخت فرودگاه امام خمینی از سال ۱۳۴۷ آغاز شد، علی رغم تمام فراز و نشیب‌ها در آن سال‌ها در سال ۸۴ موضوع ساخت فرودگاه به پایان رسید و راه اندازی و در اواخر سال ۹۳ تبدیل به شهر فرودگاهی شد.

سرپرست فرودگاه امام خمینی گفت: عمده فعالیت‌های فرودگاهی در دولت سیزدهم صورت گرفته است به طوری که حدود ۱۸ طرح به ارزش ۳ میلیارد یورو آماده سرمایه گذاری و ۱۵ طرح نیز با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان در حال انجام است.

چلندری افزود: از این رقم دو هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی فرودگاه تامین اعتبار می‌شود و ۸۷۵ میلیارد تومان را نیز بخش خصوصی سرمایه گذاری می‌کند ...

سرپرست فرودگاه امام خمینی گفت: یکی از این طرح‌ها ساخت ترمینال جدید به مساحت ۴۱۰ هزار متر مربع است که برای ساخت آن ۸ شرکت چینی و ۴ شرکت داخلی اعلام آمادگی کردند که با انتخاب یکی از این شرکت‌ها تا پایان سال، قرارداد ساخت امضاء خواهد شد.

چلندری افزود: از ویژگی‌های این ترمینال، ترکیبی بودن آن است به طوری که بال‌های مختلفی برای پروازهای داخلی نیز در نظر گرفته شده است.

سرپرست فرودگاه امام خمینی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای اصلاح باند ترمینال سلام دارید؟، گفت: قرار است فراخوانی برای ساخت باند سوم شمالی با اعتبار هزار میلیارد تومان در آینده نزدیک داده شود.

چلندری افزود:یکی از مشکلات در فرودگاه امام خمینی کمبود نیرو در گیت گذرنامه بوده که باید این کمبودها رفع شود.

سرپرست فرودگاه امام خمینی با بیان اینکه در ابتدا بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی برای فرودگاه در نظر گرفته شد، گفت: درخواست اصلاحیه دادیم که نهایتا بودجه شهر فرودگاهی به دو هزار میلیارد تومان ارتقا یافت.

چلندری افزود: برای سی آی پی فرودگاه ۵۰۰ میلیون تومان حق ارز در نظر گرفته شده بود که نهایتا با اصلاحیه صورت گرفته این رقم به ماهانه بیش از ۴۳ میلیارد تومان رسیده است.

سرپرست فرودگاه امام خمینی گفت: شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و ماهان بیشترین بدهکاری را با رقم دو هزار میلیارد تومان به فرودگاه دارند که در حال مذاکره برای بازپس گیری مطالباتمان هستیم.

وی درباره مسافران جام جهانی هم گفت: تاکنون ۵۰ مسافر جام جهانی به دلیل نداشتن حیاکارت از سفر بازماندند.

کد خبر: ۱۸۹٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha