۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
طراحی نقشه راه کلی برای صنعت، معدن و تجارت
وزیر صمت عنوان کرد

طراحی نقشه راه کلی برای صنعت، معدن و تجارت

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد تولید در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت بیان کرد: رشد تولید کشور در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد به ترتیب ۲.۵، ۵.۸ و ۶.۷ درصد بوده و در شهریور ماه به ۶.۵ درصد رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است؛ همچنین، این میزان در ماه قبل به ۷.۷ درصد افزایش یافته است.

وزیر صمت گفت: با بیش از ۷۰ تشکل‌ها و انجمن‌های تولیدی کشور جلسه‌ای برگزار شد، در این جلسه نکاتی را شنیدیم که به دنبال حل آن‌ها هستیم. تعدادی از مشکلات مطرح شده از گذشته وجود داشته که ما به دنبال رفع این مشکلات هستیم و تعدادی دیگر از مشکلات جدیدند که آن‌ها را نیز حل خواهیم کرد. همچنین این جلسات همدلی و همگرایی را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: در رویکرد وزارت صمت، نقش اصلی به فعالان اقتصادی داده می‌شود. همچنین نقش وزارت صمت در حاکمیت شامل چهار مورد با عنوان‌های هدف گذاری، قاعده گذاری، تسهیل و نظارت می‌شود. این اهداف منجر می‌شود که فعالین اقتصادی برای دستیابی به اهداف کشور همگرا شوند.

فاطمی امین با بیان اینکه برای هر رشته فعالیت، برنامه‌ای خواهیم داشت، گفت: از هفته‌های گذشته علاوه بر طراحی یک نقش راه کلی برای صنعت، معدن و تجارت، یک برنامه دقیق برای هر حوزه با مشارکت فعالان اقتصادی همان حوزه طراحی می‌کنیم.

وی همچنین در خصوص رفع نواقص سامانه بهین‌یاب تاکید کرد: استفاده از نسخه نخست این سامانه با مشکلاتی همراه بود به همین جهت نرم افزار جدیدی را راه اندازی کردیم که مشکلات این نرم افرار نیز در چند روز آینده حل خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۹٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha