۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۸
 بانک مرکزی لبنان ۳۶ مورد اسرار بانکی مشکوک به پولشویی را فاش کرد

بانک مرکزی لبنان ۳۶ مورد اسرار بانکی مشکوک به پولشویی را فاش کرد

کمیسیون تحقیقات ویژه برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم گزارش سالانه خود را برای سال ۲۰۲۱ منتشر کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، کمیسیون تحقیقات ویژه برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم گزارش سالانه خود را برای سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است که جزئیات فعالیت‌های خود را در شناسایی وجوه غیرقانونی حاصل از فعالیت‌های پولشویی و حمایت از تروریسم نشان می‌دهد.

کمیسیون تحقیقات ویژه، واحد اطلاعات مالی لبنان، به عنوان یک نهاد مستقل با ماهیت قضایی در بانک مرکزی لبنان تأسیس شده و وظایف متعددی از جمله تحقیق در مورد عملیات مشکوک به پولشویی و تأمین مالی تروریسم و حصول اطمینان از پایبندی بانک‌ها و سایرین به آن‌ها سپرده شده است.

عملیات جعل ۱۴.۲ درصد از کل پرونده‌های دریافت شده توسط این کمیسیون را در سال ۲۰۲۱ تشکیل می‌دهد. پس از آن کلاهبرداری با ۱۱.۶ درصد، جرایم سایبری با ۱۱.۱ درصد، فرار مالیاتی با ۹.۹ درصد، فساد با ۸.۸ درصد، عملیات تروریسم یا تأمین مالی تروریسم با ۷.۴ درصد، قاچاق مواد مخدر با ۵.۴ درصد، اختلاس از منابع مالی خصوصی با ۲.۶ درصد و عملیات قاچاق در ۱.۷ درصد، بهره برداری از اطلاعات ممتاز ۱.۴ درصد، قاچاق انسان و قاچاق مهاجر ۰.۹ درصد، اخاذی ۰.۶ درصد و جعل کالا، بهره کشی جنسی و جرایم سازمان یافته هر کدام ۰.۳ درصد، در حالی که ۲۳.۶ درصد بقیه موارد در دسته خاصی قرار نمی‌گرفتند.

کد خبر: ۱۸۸٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha