۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
ائتلاف «جاده ابریشم» با هدف توسعه گردشگری | سمنان، نیشابور و قزوین نامزد عضویت هستند
معاون وزیر میراث فرهنگی:

ائتلاف «جاده ابریشم» با هدف توسعه گردشگری | سمنان، نیشابور و قزوین نامزد عضویت هستند

سمنان- معاون وزیر میراث فرهنگی سمنان با بیان اینکه طرحی موسوم به ائتلاف مسیر جاده ابریشم از سوی چین پیشنهاد شده است، گفت: ۲۰ شهر در این ائتلاف حضور دارند که سمنان، نیشابور و قزوین گزینه ما هستند.

علی اصغر شالبافان در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه نشست تخصصی جاده ابریشم با حضور سفیر چین، با بیان اینکه مسیر جاده ابریشم مزیت مهم گردشگری محسوب می‌شود، ابراز کرد: توسعه گردشگری بین ایران و کشورهای منطقه پس از همه گیری کرونا یکی از مهمترین برنامه های مهم وزارت میراث فرهنگی در حوزه توریسم است.

وی با بیان اینکه «اتحادیه بین‌المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم» تشکیل شده که می‌تواند در برندسازی گردشگری نقش مهمی ایفا کند بیان کرد: سمنان یکی از استان‌هایی است که در این زمینه می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

معاون وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه «ائتلاف شهرهای جاده ابریشم» از دیگر ظرفیت‌هایی است که در این حوزه وجود دارد، افزود: قرار است در این ائتلاف ۲۰ شهر چینی و ۲۰ شهر خارجی از جمله ایران عضو این ائتلاف باشند که در کنار سمنان، دو شهرستان نیشابور و قزوین هم نامزد حضور در این فهرست هستند.

شالبافان با اشاره به اینکه لغو روادید و تسهیل گردشگری از جمله مهمترین مزیت‌های این ائتلاف است که می‌تواند گردشگری را تقویت کند، ابراز کرد: تاسیس ائتلاف شهرهای جاده ابریشم ابتکار دولت چین محسوب می‌شود اما فرصت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پرونده ثبت جهانی کاروانسراها آماده شده است، ابراز کرد: استان سمنان طولانی‌ترین مسیر جاده ابریشم را به خود اختصاص داده و کاروانسراها در این موضوع نقش بسیار مهمی خواهند داشت.

معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: ائتلاف جاده ابریشم با هدف گسترش مناسبات گردشگری و حذف روادید ایجاد شده تا بتواند توسعه گردشگری را محقق کند همچنین این ائتلاف نقش مهمی در تسهیل شدن سفرها خواهد داشت.

کد خبر: ۱۸۸٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha