دولت برای خرید کشتی‌های تجاری از بخش خصوصی حمایت می‌کند
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه:

دولت برای خرید کشتی‌های تجاری از بخش خصوصی حمایت می‌کند

صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در دیدار با جمعی از فعالان بخش خصوصی آذربایجان شرقی، از برنامه‌ریزی دولت برای کمک به بخش خصوصی در زمینه خرید کشتی‌های تجاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: سازمان توسعه تجارت به دنبال ایجاد مرکز تجارت در روسیه است که اتاق تبریز نیز می‌تواند پیگیری‌های لازم در این خصوص را داشته باشد.

صفری در دیدار با جمعی از فعالان بخش خصوصی آذربایجان شرقی در اتاق تبریز، با اشاره به رایزنی‌ها برای خرید کشتی به‌منظور کمک به بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل دریایی افزود: در حوزه دریای خزر نیز دولت برای خرید کشتی یاریگر بخش خصوصی خواهد بود.

صفری، عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا را ضامن ورود ایران به بازارهای کشور اوراسیا و کشورهای همسایه دانست و گفت: از سوی دیگر اعزام هیات تجاری از استان به روسیه و قزاقستان می‌تواند راهگشا باشد. هم‌اکنون کشور ترکیه می‌تواند به‌راحتی به این کشورها صادرات انجام دهد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: باید از عضویت ایران در پیمان شانگهای نیز بهره ببریم و به بازار کشورهای عضو توجه ویژه داشته باشیم.

او با تأکید بر لزوم توجه بیشتر در بسته‌بندی محصولات به‌خصوص محصولات کشاورزی، اظهار کرد: هم‌اکنون بسیاری از محصولات کشاورزی و میوه‌های تولیدی کشور با قیمتی ارزان‌تر از مقدار واقعی صادر می‌شوند درحالی‌که با سرمایه‌گذاری در بخش توسعه بسته‌بندی می‌توان شاهد ارزش‌افزوده بالایی در این بخش باشیم.

یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز نیز در این نشست گفت: باید از فرصت تجاری که در بازار روسیه ایجاد شده به‌خوبی بهره برد که در این راستا می‌توان شاهد مذاکراتی برای ایجاد مرکز تجاری کشور و به‌خصوص استان آذربایجان شرقی در این کشور باشیم.

او همچنین با تأکید بر لزوم اجرایی شدن مگاپروژه‌هایی در حوزه حمل‌ونقل، افزود: در حوزه کشتیرانی، شرکت‌های بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده‌اند تا برای خرید این کشتی‌ها مشارکت لازم را داشته باشند تا به دنبال آن، کالاهای ایرانی به بازار دیگر کشورها همچون آفریقا ارسال شود.

به عقیده ژائله، این امر تنها با بخش خصوصی قوی و حمایت همه‌جانبه بخش دولتی محقق خواهد شد.

رئیس اتاق تبریز ادامه داد: اگر بخواهیم تجارت موفقی در دنیا داشته باشیم، باید بخش خصوصی قوی و بزرگی داشته باشیم اما باید از دولت پرسید که اعتقادی به بزرگ شدن بخش خصوصی دارد. اصل ۴۴ در این خصوص باید به‌درستی اجرایی شود تا شاهد بخش خصوصی قوی در کشور باشیم.

کد خبر: ۱۸۸٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha