۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت جابجایی بار و مسافر در همایش بین‌المللی «حمل‌ونقل روسیه»
معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت جابجایی بار و مسافر در همایش بین‌المللی «حمل‌ونقل روسیه»

معاون حمل‌ونقل وزارت راه بررسی و برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت جابجایی بار و مسافر و تامین امنیت در حوزه حمل‌ونقل را از اهداف شانزدهمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه «حمل‌ونقل روسیه» اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و نماینده جمهوری اسلامی ایران در شانزدهمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه «حمل‌ونقل روسیه» با بیان اینکه این نمایشگاه در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ (۱۴ تا ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲ میلادی) در چارچوب رویداد سالانه «هفته حمل‌ونقل در شهر مسکو برگزار شد، اظهار کرد: در چارچوب این همایش مسائل مربوط به توسعه زیر ساخت‌های حمل‌ونقل، افزایش کیفیت جابجایی بار و مسافر و تامین امنیت در حوزه حمل‌ونقل برنامه‌ریزی و بررسی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در حاشیه این همایش با ایگور "لویتین دستیار ریاست جمهوری فدراسیون روسیه در خصوص راه‌های توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی فی مابین ایران و روسیه با تمرکز بر پروژه ساخت راه آهن رشت - آستارا به عنوان حلقه مفقوده کریدور شمال - جنوب بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: همچنین در این ملاقات طرفین ضمن اشاره به اهتمام و تاکید روسای جمهور دو کشور در خصوص تسریع آغاز عملیات اجرایی ساخت این مسیر ترانزیتی استراتژیک ایجاد این زیر ساخت را تضمین کننده ترانزیت ۱۵ میلیون تن کالا در سال تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی و در صورت توسعه و بهسازی خطوط موازی و افزایش ظرفیت با دو خطه کردن مسیر ریلی مذکور در چشم‌انداز افق طرح تا ۴۰ میلیون تن کالا در سال ارزیابی کردند.

افندی‌زاده گفت: طرفین توافق کردند که گفت‌وگو و رایزنی‌ها تا حصول نتیجه قطعی ادامه یابد و طرف روسی تا پانزدهم دسامبر امسال موضوع را به نتیجه برساند.

وی همچنین از بررسی توسعه همکاری‌های لجستیک و حمل‌ونقلی در بخش‌های ریلی، جاده‌ای و دریایی خبر داد و افزود: در دیدار با معاون وزیر حمل‌ونقل فدراسیون روسیه پیشنهاد تشکیل کارگروه‌های کارشناسی و فنی برای توسعه روابط حمل‌ونقلی دو کشور مطرح شد تا پروژه‌های پیشنهادی از جمله شروع عملیات اجرایی راه آهن رشت - آستانه هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در ادامه اظهار کرد: در خصوص اجرایی شدن پروژه برقی سازی راه‌آهن اینچه برون - گرمسار نیز با شرکت روسی طرف قرارداد با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جهت رفع موانع حقوقی، مالی و فنی مذاکراتی صورت گرفت و مقرر شد آغاز عملیات اجرائی تسریع شود.

افندی‌زاده در پایان گفت: بازدید از نمایشگاه و آشنایی با تکنولوژی‌های نوین در روسیه و نیز مذاکره با شرکت‌های کشتی سازی و واگن سازی از جمله اقدامات و موضوعات حائز اهمیت در سفر به روسیه بود.

کد خبر: ۱۸۸٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha