۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
ویژگی‌های ارز دیجیتال BNT چیست؟

ویژگی‌های ارز دیجیتال BNT چیست؟

ارز دیجیتال بنکر برای صنعت پرداخت مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد و در راهنمای خرید و فروش ارز BNT، روش استفاده از آن ذکر شده است.

به گزارش بازار، ارز دیجیتال بنکر برای صنعت پرداخت مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد و در راهنمای خرید و فروش ارز BNT، روش استفاده از آن ذکر شده است. این توکن رتبه ۱۰۰ در میان کل ارزهای دیجیتال را دارد و تقریبا ۴ درصد بازار را به خودش اختصاص داده است. کاربران شبکه بنکر از توکن BNT به عنوان یک ارز واسطه برای معاملات خود استفاده می‌کنند. معاملات و مبادلات در شبکه بنکر، مانند دیگر شبکه‌ها نیست و برای انجام آن‌ها، از یک لایه مجزا به نام کسپر اتریوم (Casper Etherum) استفاده می‌کند. در واقع تمامی معاملات در این لایه انجام می‌شود.

اگر ارز دیجیتال بنکر را خریداری کنید یا از آن‌ها در شبکه استفاده کنید، نقدینگی شبکه برای انجام مبادلات ارزهای دیجیتال کوچک نیز فراهم می‌شود. از دیگر ویژگی‌های ارز دیجیتال بنکر می‌توان به امکان ترید یا حتی استیکینگ (Staking) آن اشاره کرد. برای استیکینگ این ارز دیجیتال باید به سایت رسمی بنکر مراجعه کرده و پس از استیکینگ، پاداش خود را دریافت کنید. البته، علاوه بر دریافت پاداش، استیکینگ ارز دیجیتال بنکر به تامین نقدینگی آینده شبکه نیز کمک می‌کند.

شبکه بنکر و تمامی رقبای آن از جمله یونی سواپ (UniSwap)، از مهم‌ترین سیستم‌های مالی غیرمتمرکز (DEX) هستند. این سیستم‌ها در واقع همان صرافی‌های غیرمتمرکزی هستند که کار مبادلات ارزهای دیجیتال را بسیار ساده‌تر می‌کنند. البته، اگر از شبکه بنکر استفاده کنید، متوجه می‌شوید که این شبکه نسبت به یونی سواپ، کارمزد بالاتری برای هر معامله دریافت می‌کند که یکی از نقاط ضعف بنکر به حساب می‌آید.

مزایا و معایب بنکر و ارز دیجیتال آن

معمولا هر پروژه ارز دیجیتال در زمینه ارائه خدمات به کاربرانش، یک سری مزایا و معایبی را به دست می‌آورید. به عنوان مثال، یک شبکه ممکن است برای انجام تراکنش‌ها، سرعت بالایی داشته باشد و از طرفی، کارمزد بالایی کنید.

معایب ارز دیجیتال و شبکه بنکر BNT

پیش‌تر نیز اشاره کردیم، کارمزد انجام معامله در شبکه بنکر نسبت به دیگر سیستم‌های مالی غیرمتمرکز بالاتر است. از این رو، یکی از معایب آن دریافت کارمزد فراوان برای انجام معاملات به حساب می‌آید که البته، تیم توسعه دهنده شبکه بنکر هنوز هم هیچ برنامه‌ای برای بهبود و کاهش هزینه آن ندارند.

یکی دیگر از معایب شبکه بنکر را می‌توان عدم پشتیبانی از بسیاری ارز دیجیتال در نظر گرفت. در اصل، بنکر ادعا دارد که از ارزهای دیجیتال کمتر استفاده شده نیز پشتیبانی می‌کند و اگر در صرافی‌های دیگر امکان معامله آن وجود نداشت، بنکر می‌تواند معامله آن را انجام دهد. ولی این فقط یک ادعا است و برخی کاربران اعلام کردند که هنوز هم بسیاری از ارزهای دیجیتال کمتر استفاده شده، در این شبکه پشتیبانی نمی‌شود. احتمالا الان متوجه شده‌اید که معایب ارز دیجیتال BNT چیست و بهتر می‌توانید آن را با دیگر نمونه‌ها مقایسه کنید.

عملکرد شبکه بنکر

استخرهای نقدینگی شبکه بنکر عملکرد خاصی دارند. این شبکه به عنوان یک بازارساز خودکار (AMM) قصد دارد که کاربرانش را برای سپرده گذاری ارز دیجیتال در این استخرها تشویق کند. از این رو، شما برای انجام معاملات باید جفت معاملاتی خود را به این استخرها واریز کنید. به عنوان مثال، یک استخر در شبکه بنکر از جفت معاملاتی ارز دیجیتال اتریوم و دای (DAI) پشتیبانی می‌کند. یعنی شما برای امکان واریز ارز دیجیتال اتریوم یا دای را به این استخر دارید. اگر اتریوم واریز کنید، به ازای آن «دای» یا بالعکس دریافت می‌کنید. البته، برای حفظ نقدینگی، باید مقداری ارز دیجیتال بنکر نیز در استخر آن واریز شود. این توکن‌های بنکر که برای هر معامله واریز می‌شود، در واقع ارز واسطه است.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال BNT

طبق پیش بینی‌های انجام شده، ارز دیجیتال بنکر تا پایان سال ۲۰۲۲ ممکن است به حداکثر ۰٫۵۱ دلار برسد. میانگین ارزش این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲، ۰٫۴۸ دلار است. همچنین، احتمال می‌رود که بازار بنکر پس از یک مدت طولانی روند صعودی، به یک سقوط بزرگ برسد. پس باید در نظر داشته باشید که ممکن است در سال آینده، ارزش این ارز دیجیتال کاهش بیابد.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بنکر

حالا که با شبکه و ارز دیجیتال بنکر آشنا شده‌اید، ممکن است نسبت به سرمایه گذاری در آن نیز علاقمند شوید. باید بگوییم که سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال جوانب متفاوتی دارد. یعنی با توجه به تمامی نوسانات موجود در بازار ارزهای دیجیتال، نمی‌توان سرمایه گذاری در آن توصیه یا رد کرد. فقط باید به یاد داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال پر از نوسان است. پس انتظار نداشته باشید که سرمایه گذاری شما بدون ضرر، طی یک شب به سود برسد. ارز دیجیتال بنکر نیز بیشتر برای سرمایه گذاری بلند مدت توصیه می‌شود و به طور کلی، آینده روشنی برای این ارز دیجیتال پیش بینی شده است.

https://wallex.ir/blog/what-is-bnt/

کد خبر: ۱۸۸٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha