۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
واردات خنجری بر قلب کارگر است| تعطیلی تعاونی های کارگری مازندران
در گفتگو با بازار؛

واردات خنجری بر قلب کارگر است| تعطیلی تعاونی های کارگری مازندران

ساری- دریابیگی، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، واردات را خنجری بر قلب کارگر و تولید بیان کرد.

نصرالله دریابیگی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که مشکل اصلی واردات بی رویه است، افزود: مسئله اصلی که تولید را گرفتار کرده، واردات است نه حقوق و دستمزد کارگران زیرا واردات خنجری بر اشتغال و کارگران است.

وی با بیان این که برخی کارفرمایان درپی حذف ماده ۴۱ قانون کار هستند درحالی که انجمن های کارگری با آن مخالف هستند، گفت: دولت باید از حذف این ماده قانونی جلوگیری کند.

وی با عنوان این که اگر قرار است قانون کار اصلاح شود باید به صورت سه جانبه توسط دولت، کارگران و کارفرمایان صورت گیرد، نبود امنیت شغلی را از مهمترین مشکلات کارگران ذکر کرد و گفت: همچنین اجرا نشدن بسیاری از مفاد قانونی از جمله مشکلات است.

دریابیگی با اظهار این که ۹۰ درصد تعاونی های استان مازندران و کشور تعطیل هستند، حمایت نشدن از این شرکت ها را دلیل تعطیلی ذکر کرد و گفت: حتی ارائه بن های کارگری نیز قطع شده است.

وی ریشه حوادث کار را ناعدالتی دانست و گفت: کارگران دغدغه های مختلفی از جمله تامین معاش دارد و باید مشکلات فراروی آنان برطرف شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اظهار این که در اجرا و اصلاح قانون کار دچار مشکل هستیم، افزود: بدهی ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی نیز مشکلات را دو چندان کرده است.

کد خبر: ۱۸۸٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha